יום שבת, 4 ביוני 2016

קיץ חם. קינוח קרם גבינה בכוסות.

חם, חם, מתחמם. מרגיש כאילו אלוהים פתח את דלת התנור ויסגור אותה רק בעוד כחצי שנה. וזה גורם לנו לפתוח פחות את דלתות התנורים הביתיים שלנו. בדו קרב בין תנור למזגן מנצח בדרך כלל חשבון החשמל שלי. תוך כדי שבועות עוד מעט כאן, ואת זה אי אפשר לפספס. הפיד שלי בפייסבוק מאז פסח מתמלא בעוגות ומאפי גבינה, ורק צובר תאוצה לקראת החג עצמו. מרגיש שחוגגים אותו באמת שבועות, ולא יום אחד בלבד, בו צריך להעמיס על השולחן את כל תנובת החלב השנתית (משחק מילים, מישהו?).

כמובן שאין לי התנגדות ללכת עם הזרם, כל עוד בזרם יש גבינה, חלב והרבה שמנת מתוקה. לזרם זה הוספתי קצת שוקולד מריר ועוגיות בטעם חמאה וקיבלתי קינוח טעים וצונן שמכינים בעשר דקות, בלי תנועות מיותרות ובלי להפעיל את התנור. מניחה שאפשר גם להקפיא (בכלי הגשה מתאימים, כמובן), אצלי חוסל עד הפירור האחרון, בלי שניתנה אפשרות לבצע ניסיונות נוספים.

בברכת קיץ צונן ומזגן תקין.

שכבות קינוח קרם גבינה בכוסות





מצרכים (ל-10 כוסות הגשה גדולים)

לפירורים:
200 גרם פירורי עוגיות (פטיבר ודומיהם, אני השתמשתי בעוגיות עינוגיות מעולות של חברת מן)
40 גרם חמאה מומסת
3 כפות חלב

לקרם גבינה:
250 גרם שמנת מתוקה לקצפת 32%
1/4 כוס סוכר
3/4 כוס חלב
80 גרם (1 אריזה) אינסטנט פודינג פצפוצי שוקולד
500 גר' גבינה לבנה 9%
50 גרם שוקולד מריר

הכנה

לשבור את העוגיות לפירורים דקים. לערבב עם החלב והחמאה המומסת. לסדר באופן שווה בין כוסות הגשה (ככף - כף וחצי לכל כוס) ולשטח בתחתית הכוס.

להקציף את השמנת המתוקה לקצפת רכה. להוסיף סוכר, חלב ואינסטנט פודינג ולהמשיך להקציף לקבלת קצפת יציבה. להוסיף את הגבינה ולקפל בעדינות לקבלת קרם אחיד.

להעביר כמחצית מהקרם לשקית זילוף (אין צורך בצנתר, רק לגזור את קצה השקית) ולזלף לתוך כוסות ההגשה.

להמיס את השוקולד במיקרו. להוסיף לתוך קרם גבינה שנותר - ככף מהשוקולד כל פעם ולקפל בעדינות לערבוב מלא של השוקולד בתערובת. להעביר את הקרם שוקולד לשקית זילוף ולזלף שכבה נוספת של הקרם מעל הקרם הלבן.

לשמור במקרר להתייצבות - שעתיים לפחות. לפני ההגשה אפשר לקשט עם עוגיות או עם פירות.




כמה פשוט, ככה טעים. אפילו לתינוקי שלנו בן שנה שעדיין נטול שיניים, היה טעים במיוחד. התחלקתי איתו בקלוריות של הקינוח שלי, פתרון יעיל לשנינו.




הרבה תמונות בשביל מתכון קצר. שילוב של קינוח פוטוגני ואור יום שאפשר גם בשש בערב צילומים במרפסת. בכל זאת גם לקיץ יש יתרונות.... אחרונה ודי. רוצו להכין.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה