יום שני, 16 במאי 2016

חוזרים? עוגת שוקולד מריר ואגוזים, ללא קמח

שלום לכם. זוכרים אותי? כן, כן, זאת אני שפעם כתבתי מתכונים, צילמתי תמונות וסיפרתי סיפורים ו... זה היה ממש מזמן. כבר שבועות רבים בלוגי עומד עזוב ומוזנח, אין מתכונים, אין PR, אין תנועה, רק אבק על המדפים ומדי פעם איזה לייק חדש מפתיע שמזכיר לי שכדאי לי לחזור לעניינים. פשוט כי זה ממש כיף. אז הגיע הזמן להפריח את השממה עם קצת שוקולד. 

מתכון לעוגת שוקולד בחושה, עשירה ונפלאה, ללא קמח שתעשה לכם יופי של חג. איזה חג? מה?? פסח כבר היה?.. ואני לא הספקתי לכתוב אפילו מתכון אחד... מזל שאגוזים ושוקולד זה תמיד אקטואלי. והעוגה ללא קמח? זה רק בונוס. כמעט ללא מוצרי חלב (20 גרם חמאה מומסת אפשר בקלות להמיר לשמן), עוד יותר טוב. שתהיה חזרה לשגרה נעימה וטעימה. נקווה שנתראה לעתים קרובות יותר. בינתיים תנו בלייק. רק שאדע שחיכיתם לי.



עוגת שוקולד מריר ואגוזים, ללא קמח 

מצרכים (ל-2 תבניות אינגליש קייק)

4 ביצים (2 ביצים שלמות + 2 ביצים מופרדות)
100 גרם (1/2 כוס) סוכר 
100 גרם (1 כוס) אגוזי לוז גרוסים 
60 גרם (1/2 כוס + כף) פיסטוקים גרוסים 
80 גרם (1 כוס פחות 2 כפות) שקדים טחונים דק 
10 גרם (1 כף) אבקת קקאו 
150 גר' שוקולד מריר קצוץ
20 גרם חמאה מומסת

הכנה:

בקערת מיקסר להקציף שני חלבונים לקצף רך. להוסיף בזרם דק 30 גרם מכמות הסוכר ולהמשיך להקציף לקבלת קצף יציב. להעביר לקערה נפרדת. 

באותה קערת מיקסר (אין צורך לשטוף את הקערה) להקציף 2 ביצים שלמות ו-2 חלמונים, להוסיף בזרם דק את יתרת הסוכר (70 גרם) ולהקציף לתערובת תפוחה ובהירה. להוסיף את כל האגוזים, קקאו ושוקולד מריר קצוץ ולערבב היטב. 

לקפל את החלבונים לתוך תערובת השוקולד. להוסיף חמאה מומסת ולערבב בעדינות לקבלת תערובת אחידה. 

להעביר לתבניות ולאפות בתנור שחומם מראש לחום של 160 מעלות כ-40 דקות (בבדיקת הקיסם - יוצא יבש עם מעט פירורים לחים)





אגוזי לוז, קקאו ושוקולד. טעים, מישהו הזכיר כאן נוטלה?..


התחדשתי בלקקן סיליקון אדום מהמם. ולק אדום מהמם לא פחות. כמה רדוד, ככה כיף. 


שוקולד מריר קצוץ. בהחלט אפשר להחליף בשוקולד צ'יפס, אני נהנית לקצוץ שוקולד לבד. זאת פעולה של שתי דקות בלבד ובעיקר כי עוד לא מצאתי שוקולד צ'יפס שיכיל אותם אחוזי קקאו ויהיה לי טעים באותה מידה. 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה