יום שבת, 16 בינואר 2016

חצי יום הולדת. עוגת שוקולד וחלבה בחושה ומהירה.

כשגילעד נולד, הכל היה חדש לי. אפילו להחזיק תינוק לא ידעתי איך מחזיקים. להלביש, לחתל, לגזור ציפורניים (מזה יש לי פחדים עד היום, גם בילד השלישי), הכל למדתי תוך כדי. הכל היה בפעם הראשונה. עם הרבה התרגשות והמון חששות. החיוך הראשון, המילה הראשונה ("אבא", כמובן. ומאז הוא לא שותק...). השן הראשונה, הצעד הראשון, יום ההולדת הראשון. לפעמים לא ידעתי למה לצפות, לפעמים חיכיתי בקוצר רוח. כמו ליום ההולדת. חגיגה נחמדת. ואז החלטתי שלחכות שנה - זה ארוך מדי בשבילי. בא לי לעשות חגיגת חצי יום הולדת. התלהבות שכזאת. צחקו עליי כולם, אפילו בעלי וחמותי. הבנתי שאני מתלהבת מדי וויתרתי.

כשכרמל נולדה, ארבע וחצי שנים אחרי, עוד אור נכנס לחיינו. אך להתרגש מדי לא הספקתי. את השנה הראשונה של החיים שלה למעשה, אני כמעט ולא זוכרת, התקיימתי בסוג של ערפל ופעלתי על אוטומט. שהייתה בת שלושה חודשים בלבד, בשבוע בו הייתי אמורה לסיים את חופשת הלידה שלי, אבא שלי נפטר בפתאומיות. לא היינו מוכנים לזה בשום דרך (האם בכלל אפשר להיות מוכנים לדבר כזה?....). לקח לי זמן לעכל, להבין, להשלים, להמשיך. על יום הולדת חצי לא היה מה לדבר, מזל שיש לנו תמונות מחגיגות יום הולדת שנה כהוכחה שלפחות את זה חגגנו כמו שצריך כי לזכור אני לא כל כך זוכרת מה היה שם.

עכשיו שחר. שש שנים אחרי כרמל, נס קטן, מושלם וחייכן שלנו. כשהחלפתי לו טיטול ראשון, הבנתי שיש דברים שלא שוכחים. מאז מאות טיטולים הוחלפו, אלפי בקבוקים נשטפו, אין ספור שעות שינה חסרות, מלא חיוכים ואהבה עצומה אחת, כבר בן חצי שנה. אז גם הפעם כולם השתעשעו על חשבון האמא המתלהבת, אבל עכשיו לא נתתי לאף אחד לשבור את רוח המסיבה. יום הולדת חצי - הזמנו חברים לארוחת בוקר קטנה ומושקעת, שרנו "היום חצי יום הולדת" וכמובן, אכלנו חצי עוגה. חבל ששחר לא יכל לטעום ממנה, יצאה עוגה פשוט מעלפת. לא נורא, ביום ההולדת

עוגת שוקולד חלבה




מצרכים (ל-2 תבניות אינגליש קייק או עוגה עגולה בקוטר 22 ס"מ)

2 ביצים
3/4 כוס סוכר
3/4 כוס שמן
1 כוס מיץ תפוזים
1 כוס מים חמים (לא רותחים)
2 כוסות קמח
1 שקית אבקת אפיה
3/4 כוס שוקולית
150 גר' חלבה מפוררת

ליצופי:
1/2 מיכל שמנת מתוקה
100 גר' שוקולד מריר
הרבה סוכריות צבעוניות

הכנה:

בקערה גדולה (לא חייבים מיקסרים) לערבב את כל החומרים לפי הסדר לקבלת בלילה אחידה.

להעביר לתבנית ולאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-40 דקות.

לחמם במיקרו את השמנת המתוקה, להוסיף את השוקולד ששבור לקוביות ולערבב היטב לקבלת ציפוי אחיד וחלק (במידת הצורך לחמם עוד כמה שניות במיקרו).

למזוג את הציפוי על העוגה החמה ולקשט עם סוכריות צבעוניות.


למתכון שלי באתר FoodsDictionary עם ערכים תזונתיים 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה