יום חמישי, 3 בספטמבר 2015

עוגת דבש, קינמון ותפוחים מקורמלים

היום נפגשתי עם חברה, כשנפרדנו היא אמרה לי: "שתהיה שנה טובה". ואז זה היכה בי. וואו, תיכף ראש השנה. משום מה תמיד זה בא לי בהפתעה. אני יודעת באיזה תאריכים יוצאים החגים (קיבלנו לוח חופשות מבתי ספר וגן...) ואיזה יום היום, אבל זה תמיד בגדר ידיעה. ואז פתאום ברגע ספציפי אחד זה מגיע כבר ברמת ההבנה. ממש עוד מעט חגים, שנה חדשה בפתח. זאת עדיין לא רשימת סיכום שנה (ואיזו שנה זאת הייתה!) אבל בהחלט הגיע הזמן לחשוב על מה מכינים לארוחת החג. ובוודאי את כל התכנונים אני מתחילה מקינוח.

מרוב שהזמן טס לי מהר, אני גם מפספסת תמיד לפרסם מתכונים "עונתיים" או מיועדים לחג ספציפי. מכינה, מצלמת ומשאירה במגירה. כי לפרסם מרק קניידלעך מקמח מצה ביולי או קינוח עם דובדבנים בפברואר - זה לא מתאים. עוגת דבש ותפוחים אמנם אפשר להכין כל שנה, אך עכשיו בדיוק זה ה-money time שלהן. זה הזמן להיזכר בעוגה מצוינת שהכנתי לפני שנה? שנתיים? מי סופר... שלפתי אותה מהר מהמגירה, בדרך ראיתי שם גם קינוח טעים במיוחד עם רימונים, מקווה שיגיע גם תורו ולא יצטרך להמתין עוד שנה....

עוגה פשוטה להכנה (חשוב לימים עמוסי בישול, כי 10 סוגי סלטים, שלוש עיקריות וחמש תוספות לבחירה זה המינימום...) אך מראה מתוחכם יותר מעוד עוגה בחושה, פרווה בתור בונוס - וגם טעימה מאוד, וזה בעצם הכי חשוב.

עוגת דבש, קינמון ותפוחים מקורמלים



מצרכים (לעוגה עגולה בקוטר 22" או תבנית קוגנהולף):

לבצק:

3 ביצים
1/3 כוס שמן
2 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
2/3 כוס סוכר
1/3 כוס דבש
מיץ מ-1/2 לימון גדול

למילוי:

4-5 תפוחים
1 כף שמן
2 כפות דבש
1 כפית קינמון
מיץ מ-1/2 לימון גדול

הכנה:

לקלף ולפרוס את התפוחים לפלחים. במחבת גדולה לחמם את השמן, להוסיף את התפוחים ואת כל שאר המצרכים למילוי ולבשל כ-5 דקות, עד שהתפוחים מתרככים. לערבב מדי פעם. לקרר את המילוי לטמפרטורת החדר

להקציף את הביצים עם מזלג. להוסיף את הסוכר ואת הדבש, להקציף יחד (אין צורך במיקסר). תוך כדי ההקצפה להוסיף את השמן ואת המיץ. להוסיף את הקמח יחד עם אבקת האפייה ולערבב לתערובת אחידה.

לשפוך כמחצית מהבצק לתבנית משומנת או מרופדת בנייר אפייה. להניח מעל כ-2/3 מהתפוחים יחד עם הסירופ שנוצר. לסדר מעל את החצי השני של הבצק ומעליו את יתרת התפוחים.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-40 דקות.

התפוחים בעבודה


בדרך לתנור


מי רוצה פרוסה?



למתכון שלי באתר של FoodsDictionary, עם ערכים תזונתיים (היי, זה ממש לא הרבה קלוריות יחסית לעוגה.... תביאו לי עוד פרוסה!)





2 תגובות:

  1. העוגה פשוט ניראית מעולה
    הביטוי "תפוח בדבש" - ממש מתאים לעוגה הזאת

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת, לגמרי "תפוח בדבש" :)
      תודה ושנה נפלאה

      מחק