יום ראשון, 9 באוגוסט 2015

חם, חם, מתחמם. בלינצ'ס פסיפלורה עם גלידת פסיפלורה ביתית

חם, חם, מתחמם. חם מאוד. חם לוהט. חם בלתי נסבל. חם אפשר להכין חביתה על הפגוש של הרכב. חם קונה כרטיסים לגיהינום בשביל משב רוח צח. ואז מתחמם עוד קצת. תגידו לי, מי המציא קיץ ולמה זה טוב?... מעריצה אנשים שמסוגלים לתפקד בקיץ. רואה בפייסבוק תמונות של חברים מטיילים עם הילדים בחוץ ומעלים תמונות שטופות שמש, ואני מחשבת איך להחנות את הרכב כמה שיותר קרוב לכניסה על מנת לקצר למינימום את השהות מחוץ למזגן. ודווקא בעונה הלוהטת הזאת יש את החופש הגדול. כשאין לי שום אפשרות פיזית לצאת עם הילדים החוצה ואין לי אפשרות כלכלית לקחת אותם לחודשיים לפינלנד.

"אני מתגעגעת למרק" - אמרה לי כרמל לפני יומיים. גם אני - עניתי והורדתי את המעלות במזגן. נחכה לנובמבר. בינתיים אני מכינה גלידה. ממש לא דלת קלוריות, אבל ביתית וטעימה ביותר. כולל הכנה של חלב מרוכז בבית למשקיענים (או יותר נכון, לעצלנים שאין להם כוח לצאת מהמזגן לסופר הקרוב). את הרעיון לגלידה ולחלב מרוכז בייתי לקחתי מהבלוג המטריף של פיית העוגיות. הכנתי לפי המתכון שלה עוגת קוקילידה ענקית, קפואה וטעימה בטירוף, ליום ההולדת שלי, ולמתכון השתמשתי בשליש מכמות החלב המרוכז שהכנתי. השאר חולק לצנצנות ואוחסן במקרר. שזה אומר עוד גלידה בבית! בחמש דקות הכנה וללא מכונה. עוד קילו להוריד בסתיו - במכה של המדינה הנקראת "דיאטה אחרי החגים". עוד אתגר של מנטקה העומד בפנינו והפעם - צהוב וזרחני מתמיד - פסיפלורה. היה טבעי ביותר לאחד בין כל הדברים הנפלאים האלה. ולקבל גלידת פסיפלורה ביתית מופלאה לא פחות.

אך גלידה זה טוב וחשוב ואפילו חיוני בחום של יולי - אוגוסט. אבל רק גלידה לאתגר? נשמע לי פשוט מדי. אני רוצה להגיש אותה בדרך מיוחדת. אבל מה? סלסילות קדאיף? כבר היה, ואיזה טעים זה היה... מיני טרטלטים כאלה? טעים, אך למי יש כוח להתעסק עם בצק פריך בחום הזה. אולי... כמו קרפ כזה שמגישים בקניונים (רואים שביקרתי שם כמה פעמים בתקופה האחרונה - כי קולנוע זה בילוי ממוזג מושלם)? בלינצ'ס כאלה רכים וטעימים, שיעטפו את הגלידה? וכדי לתת מקום של כבוד לנושא של האתגר, אוסיף טאצ' של פסיפלורה גם לבלינצ'ס. ולמעלה? ומעל קצת רוטב שוקולד לבן. שלא יחסרו הקלוריות, חלילה. בתאבון.

יש פה בעצם שלושה מתכונים מהירי הכנה הניתנים לשילובים שונים ומשונים (ראו בהע/ארות למטה). ושנייה לפני - רוצו לראות מה חברים אחרים לפרויקט הכינו. פרי התאווה מעולם לא היה נראה טוב יותר.

בלינצ'ס פסיפלורה עם גלידת פסיפלורה ביתית



חלב מרוכז ביתי
(כאמור, ניתן לחסוך את הטרחה ולקפוץ לסופר הקרוב... אבל זה יהיה פחות כיף...)

מצרכים:

1 ליטר חלב
1/2 ק"ג סוכר
50 גר' חמאה
1 כפית תמצית וניל
4 כפות קורנפלור
1/2 כוס מים

הכנה:

לשים את החלב ואת הסוכר בסיר, להביא לרתיחה על להבה בינונית ולבשל חצי שעה.

להוסיף את הווניל ואת החמאה החתוכה לקוביות ולערבב היטב.

לערבב בכוס את הקורנפלור עם המים עד למרקם חלק ולצקת לסיר בזרם דק תוך ערבוב.

לבשל עוד 15 דקות תוך ערבוב מתמיד.


גלידה פסיפלורה (ללא מכונה)


מצרכים: 

1/3 מכמות החלב המרוכז לפי המתכון לעיל או 250 מ"ל חלב מרוכז קנוי
500 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה (פחות 2 כפות לטובת רוטב שוקולד לבן)
2 כפות אינסטנט פודינג בטעם שוקולד לבן (אפשר להחליף בפודינג ווניל)
1 כוס של תוכן של פסיפלורה (אצלי - 5 פסיפלורות גדולות) עם גרעינים

הכנה:

להקציף את השמנת לקצפת רכה. לעצור את פעולת המיקסר, להוסיף את הפודינג, לתת למיקסר שני סיבובים על מהירות נמוכה לערבוב הפודינג בקצפת ואז לפעיל על מהירות מקסימלית כחצי דקה, לקבלת קצפת יציבה מאוד.

להוסיף לתוך הקצפת את הווניל, את הפסיפלורות ואת החלב המרוכז.


לקפל לתערובת אחידה.

להעביר לכלי פלסטיק, ליישר לשכבה אחידה ולהכניס למקפיא להקפאה של שש שעות לפחות.

בלינצ'ס פסיפלורה



מצרכים:

1/2 1 כוסות חלב
2 ביצים
1/2 כוס תוכן של פסיפלורה מסונן מגרעינים (שלוש פסיפלורות גדולות)
2 כפות שמן
2 כפות סוכר
1/4 כפית מלח
1 כוס קמח רגיל

הכנה:

להקציף קלות את הביצים עם החלב בעזרת מטרפה ידנית. להוסיף את המיץ, את הסוכר, את המלח ואת השמן ותוך כדי ערבוב עם המטרפה להוסיף בהדרגה את הקמח. להמשיך לערבב לקבלת תערובת אחידה במרקם של יוגורט.

לחמם היטב את המחבת עם משומנת עם קצת שמן. בעזרת מצקת של מרק למזוג את הבלילה למחבת ולסובב מיד את המחבת שיצפה בשכבה דקה את כל השטח. לטגן מכל צד כשתיים - שלוש דקות ולהערים את הבלינצ'ס בערימה בצלחת אחד על השני. לא חייבים לשמן את המחבת בין לבין.

רוטב שוקולד



מצרכים:

40 גר' שוקולד לבן
2 כפות שמנת מתוקה (שגנבנו מהגלידה)

הכנה:

לשבור את השוקולד לקוביות. למזוג את השמנת המתוקה מעל ולחמם במיקרו בפולסים של 10 שניות כל פעם עד להמסה של השוקולד. בזהירות - כי לשוקולד לבן יש נטייה להישרף מהר מאוד. לערבב לקבלת רוטב סמיך יחסית.

הרכבה:




כאן כבר הכל פשוט. במרכז כל בלינצ'ס לשים פס מגלידה (כדאי להוציא אותה כמה דקות מראש מהמקפיא כדי להקל על הפריסה). לגלגל, להזליף קצת מהשוקולד הלבן מעל ולטרוף.

הע / ארות

- חלב מרוכז טעים בטירוף, אך מתוק מדי לטעמי. בגלידת פסיפלורה השתלב מצוין - כי החמיצות של הפרי איזנה אותו. אם ארצה להכין גלידה עם תוספות מתוקות (מי אמר וניל ועוגיות, מי אמר נוטלה ואגוזי לוז, מי אמר קרמל ו... טוב, נסחפתי, הבנתם את הרעיון...) אפחית משמעותית את כמות הסוכר. מקווה שלא יפגע במרקם. אחזור לדווח...

- מהכמות הזאת יוצא כ-750 מ"ל של חלב מרוכז, שזה בחישוב גס מספיק לשלוש גלידות. ניתן לשמור את יתר החלב במקרר (שמרתי 10 ימים והיה מעולה) או להקפיא (אני אישית לא ניסיתי)

- למרקם חלק יותר של הגלידה ניתן לסנן את הפסיפלורות. אני העדפתי להשאיר עם הגרעינים שנותנים לדעתי טעם ונוכחות מעניינים בגלידה.

- לטובת רוטב שוקולד לבן אפשר לגנוב 2 כפות משמנת מתוקה של הגלידה. אף אחד לא ישים לב.

- תוספת מיץ פסיפלורה לבלילת הבלינצ'ס לא חובה, היא נותנת טעם ממש עדין של פסיפלורה (אולי כי סיננתי את הגרעינים, אבל דווקא כאן לא רציתי אותם במרקם של הבלילה). הבלינצ'ס מעולים לכל עונה ואפשר להכין עם מיץ אחר (תפוזים זה מצוין!) או אפילו מים.

- מכמות זו של בלילה יצאו לי 8 בלינצ'סים בקוטר בינוני, לא כולל את הבלינצ'ס הראשון שבוודאי לא הצליח - זה החוק בטיגון הבלינצ'סים. עד שהמחבת מתחממת כמו שצריך, עד שמבינים מה הכמות שכדאי למזוג, הראשון תמיד יוצא עבה מדי, קרוע מדי וזאת פשוט סיבה מצוינת כדי לשלוח אותו לסבב טעימות בין הטיגונים...



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה