יום שבת, 16 במאי 2015

פשטידת פסטה, פטריות וגבינות

אם היו עורכים בחירות מה החג האהוב בישראל, אין לי ספק שחג השבועות היה לוקח ובגדול. לא היה צריך להבטיח כלום בשביל להרכיב קואליציה חזקה וברוב של הרבה יותר ב-61 קולות להעביר חוק על הארכת חגיגות השבועות ל... שבוע לפחות. אני מוכנה לאכול פשטידות גבינה ולקנח בעוגות גבינה בוקר, צהריים וערב. דיאטה? יש לנו שלושה חודשים עד ראש השנה להתאושש. גם ככה ימי קיץ לוהטים בפתח וגם ככה לא רוצים לאכול כלום חוץ מגלידה. אה, רגע, אמרנו דיאטה. בכלל לא חשבתי על גלידה. התכוונתי לומר - סלט ירקות קצוץ טרי. עם טיפה שמן זית, הרבה לימון וגבינה בולגרית 5%. האמת, טעים. אבל לא לשם כך התכנסנו. אנחנו בשבועות טרום שבועות (!) ומכינים פשטידת פסטה, גבינות ופטריות טעימה במיוחד.



מצרכים (לתבנית מלבנית חד פעמים או תבנית בגודל דומה)

250 גר' פסטה קצרה (לדוגמא, כונכיות)
3 כפות שמן זית
1 בצל, קצוץ דק
250 גר' פטריות שמפיניון טריות, פרוסות
3 כפות קמח
1 כוס חלב
1 מיכל (200 מ"ל) שמנת חמוצה
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת לבישול 10%-15%
100 גר' גבינה בולגרית, מפוררת
80 גר' גבינת רוקפור, מפוררת
100 גר' גבינה צהובה, מגוררת
תיבול: ככפית מלח, כחצי כפית פלפל שחור גרוס, כרבע כפית אגוז מוסקט

הכנה:

לבשל את הפסטה לפי הוראות היצרן עד שהיא מתרככת. לסנן ולשטוף.

בסיר או מחבת גדולה לחמם שמן זית ולטגן את הבצל עד להזהבה. להוסיף את הפטריות ולטגן יחד כמה דקות. להוסיף את הקמח ולערבב היטב. להוסיף חלב, שמנת לבישול ושמנת חמוצה ולבשל תוך כדי ערבוב מתמיד על להבה בינונית, עד שהרוטב מסמיך.

להוריד מהאש, להוסיף את הגבינות השונות. לתבל ולהוסיף את הפסטה המוכנה.

להעביר לתבנית אפיה ולאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-45 דקות, עד שהמאפה מזהיב.


הע/ארות:

מה שנפלא בפשטידות גבינה - ניתן לגוון במוצרי חלב לפי הנמצא במקרר. רוקפור - מוסיפה טעם נפלא ומיוחד, אך לא חובה. אפשר לשים רק בולגרית / צהובה / קשקבל / פטה / צהובה מעושנת או שילובים שונים. במקום שמנת חמוצה אפשר לשים 2 כוסות חלב. אפשר להוסיף גם קצת צבע ירוק לפשטידה, כמו עירית או בצל ירוק. יהיה טעים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה