יום שלישי, 5 במאי 2015

ים השיבולים. טראפלס קוואקר ושוקולד מריר.

בקבוצה של מנטקה הרוחות גועשות בתחילת כל חודש. הבלוגרים המשתתפים מנסים לנחש מה יהיה חומר הגלם הבא וזורקים רעיונות באוויר, שרק מרעיונות אלו אפשר להוציא ספר אפייה. בדרך כלל גם מנסים לקשר ולתרץ על ידי עוד חג שמתקרב (ולא חסר לנו חגים ומנהגים הקשורים לאוכל. שוב ניסו להרוג אותנו, שוב לא הצליחו, בואו נאכל). תכף שבועות. הגבינות כבר במתח. מסקרפונה על עשרות  אחוזי השומן שלה כבר מחכה להפוך לטרמיסו מהאגדות, מוצרלה תתפזר מעל פיצות ומאפים. גבינה כחולה משובחת תימרח על לחם ותוגש עם יין לבן צונן. אז אולי חומר הגלם לקראת שבועות יהיה יין? שאלנו בקהילה שלנו. כי גבינות - זה כללי מדי ונדוש מדי, ובכלל חיים קלים זה לא בשבילנו. בלוגרי אוכל אוהבים אתגרים. אוהבים להמיס שוקולד ולערבב עם כל מיני דברים מוזרים. להמציא שילובים מיוחדים (מי אמר חודש שעבר אתגר אבוקדו ולא קיבל?) ולהרגיש כל פעם מחדש מרקו פולו של המבטח, קולומבוס של קינוחי כוסות, מגלן של הבצקים הפריכים. אני יכולה להמשיך עם המטאפורות השאולות מתחום הקולינריה עוד הרבה, אבל מניחה שכבר הבנתם את הפואנטה. ואם גם קראתם את הכותרת, אז ברור גם שחומר גלם החודש הוא לא יין. אלא שיבולת שועל.

אני אוהבת לשלב שיבולת שועל בקינוחים שלי (ושמישהו יסביר לי בכלל מה הקשר לשועלים?.. למה היא נקראת ככה?). נותן הילה של בריאות לכל דבר. אפילו ל-200 גר' חמאה. או 250 גר' שוקולד מריר. שהמסתי הפעם בשביל המתכון הבא. יצא טעים בצורה מיוחדת. קינוח פשוט ומהיר הכנה (למרות שצריך לקחת בחשבון את זמני ההמתנה בין השלבים) שכולם אהבו אצלי, גם גדולים וגם קטנים. הקוואקר מוסיף קראנצ'יות לטראפלס המוכרים וגם נותן איזה טעם אגוזי מעניין (שזה גורם לי לחשוב שאפשר להחליף את הקוואקר בתערובת אגוזים טחונים גס... אבל אז זה כבר לא יתאים לפרוייקט של החודש... אז אף מילה על הנושא. קוואקר זה יהיה.)

שנייה לפני המתכון - מומלץ להציץ כאן לכתבה מרכזת על דברים טובים וטעימים ששאר הבלוגרים הכינו. ים השיבולים.

טראפלס קוואקר ושוקולד מריר 




מצרכים: 

200 גר' סוכר
200 גר' קוואקר להכנה מהירה
1 כף מיץ לימון סחוט טבעי
250 גר' שוקולד מריר (מעל 60% קקאו)
150 גר' שמנת מתוקה  32%

לא חובה:
שקדים שלמים (או כל אגוז אחר שאוהבים)
1 כף קקאו

הכנה:

להניח בסיר את הסוכר, להוסיף מיץ לימון ולחמם על אש בינונית עד להמסה מלאה של הסוכר.

להוסיף שיבולת שועל ולהמשיך לבשל תוך ערבוב מתמיד עם כף עץ לקבלת תערובת בצבע חום בהיר - זהוב. שיבולת השועל סופגת את כל הסירופ.



להעביר את התערובת לתבנית מכוסה בנייר אפייה ולהניח לצינון. לאחר הצינון התערובת הופכת לקשה יחסית וזה תקין.



להעביר את התערובת למעבד מזון עם להב פלדה ולרסק לפירורים קטנים.



להניח את השמנת בקערה גדולה ולחמם במיקרו כדקה, עד בערך נקודת הרתיחה. להוסיף שוקולד שבור לקוביות, להניח כדקה ולערבב לתערובת חלקה. במידת הצורך לחמם את התערובת עוד כמה שניות במיקרו להמסה מלאה של השוקולד.

להוסיף את פירורי הקוואקר ולערבב היטב.



לשים במקרר לצינון מלא ולהתגבשות לתערובת שאפשר לגלגל ממנה כדורים (כשעה).

ליצור כדורי שוקולד, בתוך כל כדור להחביא שקד/אגוז. את הכדורים המוכנים לפדר במעט קקאו בעזרת מסננת קטנה (לא לגלגל בקקאו, כי אז "נדבק" יותר מדי קקאו וזה גורם לדעתי לטעם מר ופחות מוצלח)


הערות / הארות

אין. הכל אלמנטרי ונפלא. כדורי שוקולד משודרגים, כאמור עם הילה של בריאות. ובכלל, "טראפלס" נשמע הרבה יותר "אין" מאשר סתם כדורי שוקולד. אה, וזה טעים. מאוד.  ביום הראשון הקוואקר מורגש יותר, אחר כך הוא מתמזג יותר בתערובת.


לא חובה להכניס שקד/אגוז לכל כדור שוקולד. טעים גם בלי.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה