יום שני, 20 באוקטובר 2014

פריטטה עם נקניקיות צ'וריסו

נכון שהיה כיף בתקופת החגים? אני ממש לא מבינה את אלה שהתלוננו שהיה ארוך מדי. מצידי - תביאו לי עוד, חודשיים לפחות. לבשל, לשחק משחקי קלפים ודומינו עם ילדים, לטייל, לישון שנ"צ ולבשל עוד קצת - שגרה בין חג לשבת, בין שבת לחג. 

אבל כמו כל דבר טוב, יש לו סוף. דיאלוג לקראת החזרה לשגרה שניהלו הילדים שלי:
גילעד: אמא, אני לא מאמין שמחר את צריכה לחזור לעבודה... (כן, גם אני לא...)
כרמל: אבל אם היא לא תעבוד, לא יהיה לנו כסף לקנות דברים (חומרנות נוסח גיל חמש)
גילעד: אני רוצה שאמא לא תלך לעבודה ושעדיין יהיה לנו כסף
כרמל: אי אפשר (מציאות נוסח גיל חמש)

גילעד: אפשר
כרמל: איך?.. (את זה גם אני רוצה לשמוע!)
גילעד: בפנסיה (?!?!?!)


עדכון סטטוס: מחכים לפנסיה... 

ואחרי מאפינס, עוגה, עוגיות ועוד מאפינס, הגיע הזמן לקצת "אוכל אמיתי" בבלוג. הרי בישלתי הרבה (ואכלתי הרבה...).

פריטטה (סוג של חביתה בהשראת המטבח האיטלקי) עם נקניקיות צ'וריסו, מתחילים את הבישול על הגז וממשיכים בתנור. לכן לצורך ההכנה צריכים מחבת שאפשר להכניס לתנור, בקוטר כ-24 ס"מ עם דפנות גבוהות.


מצרכים:

2 כפות שמן
5 נקניקיות צ'וריסו, פרוסות לעיגולים בעובי כ-2 ס"מ
2 פלפלים אדומים, פרוסים לפרוסות קטנות
4 תפוחי אדמה גדולים, מגוררים דק
חצי כוס זיתים ירוקים, מגולענים ופרוסים
1 כוס עשבי תיבול קצוצים (פטרוזיליה, שמיר, תימין)
3 בצלים ירוקים, קצוצים
6 ביצים 
3 כפות פירורי לחם
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס

הכנה:

במחבת כבדה שמתאימה לתנור לחמם את השמן ולטגן את פרוסות הנקניקיות עד שיזהיבו. להוסיף את הפלפלים ולטגן יחד כמה דקות.

להוסיף את כל שאר המצרכים: תפוחי אדמה, זיתים, עשבי תיבול ובצל ירוק, ביצים ופירורי לחם. לתבל לפי הטעם. לערבב לתערובת אחידה, להדק עם הכף.

לטגן את הפריטטה על אש בינונית, עד שהשוליים מתחילים להתייצב.

בינתיים לחמם את התנור לחום של 180 מעלות. להעביר את המחבט לתנור ולאפות כ-15-20 דקות, מתוכן כ-5 דקות אחרונות על מצב גריל להזהבת החלק העליון של הפשטידה.


למתכון עם הערכים התזונתיים באתר FoodsDictionary

הע/ארות:




- מסוג המתכונים שמאפשרים לשלב כל מה שיש במקרר. נקניקיות: אפשר מרגז, צ'וריסו, קבנוס - והכי טעים שילוב של כמה סוגים. אותו דבר עם ירקות: אפשר להוריד פלפלים או להוסיף פלפל אחד חריף, להוסיף יחד עם תפוח אדמה בטטה או גזר מגוררים, להוסיף תירס או אפונה וכדומה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה