יום שלישי, 17 ביוני 2014

מאפה פסטה ותירס.

ברשומה הקודמת ציינתי כי במסגרת שת"פ עם לידרס והמועצה לענף החלב בישראל, אני מנסה מתכונים חלביים, קלים ומהירים לארוחת ערב משפחתית. אמרתם ארוחה לילדים? אמרתם פסטה. וגם קטשופ ושניצל, אבל מעדנים אלה נשאיר לפעם הבאה והפעם נתמקד רק בפסטה. מה עוד ילדים אוהבים? קטש.... סליחה, לא התכוונתי שוב לאדום המהפנט הזה המתחסל אצלנו בקצב של בקבוק לשבוע. קוטג', בוודאי. וגם תירס. ואם נאחד את כל אלה, מה נקבל? נכון, ארוחת ערב משפחתית וקלה להכנה.

בחוברת, עליה התבססתי, המתכון המקורי עם ברוקולי. לא יודעת מה עם הילדים שלכם, אצלי ילדים לא אוכלים ברוקולי. כולל את הילד הגדול מכולם, בן הזוג. תירס זה כבר סיפור אחר. גם את כל הגבינות שבמתכון אפשר להחליף / להוסיף / להוריד, אני השתמשתי במה שהיה לי במקרר באותו רגע ובסופו של דבר הקשר בין מתכון שלי למקור הוא רק... פסטה.

ו-אבוי! באותו רגע לא הייתה במקרר גבינה צהובה. היא הייתה אמורה להיות. נכנסה לרשימת הקניות השבועית. ביחד עם שלוש שמנת מתוקה לקצפת לעוגת יום הולדת של הילדה. ונטען על ידי בן זוגי שהוא גם קנה אותן, את הגבינה ואת השמנת. אך איפה שהוא בדרך מהקופה בסופר ועד למקרר הביתי שלנו השקית נעלמה. ללא עקבות. לשמנת מתוקה לעוגה לא היה תחליף, לכן האשם בפרשה מצא את עצמו רץ באמצע הלילה בחיפושים אחרי מקום פתוח שימכור לו את השמנת המתוקה. לגבינה צהובה מגוררת, אותה תכננתי להוסיף למאפה, מצאתי פתרון אחר. נזכרתי שקראתי באיזה מקום שאיטלקים כפריים עניים, כשאין להם כסף לקנות גבינה, מפזרים מעל הפסטה שלהם פירורי לחם. ומה שטוב לאיטלקים ולפסטה שלהם, בוודאי שטוב גם לנו ולפסטה שלנו. ערבבתי כמה גבינות שהיו במקרר ופיזרתי מעל המאפה קצת פירורי לחם. ובכן, האיטלקים האלה, יודעים מה הם עושים. כמה שזה נשמע מצחיק, פסטה ופירורי לחם, במקרה זה פירורי הלחם הוסיפו קריספיות מאוד טעימה למאפה. והמאפה הוכיח את עצמו בתור פתרון קליל ומהיר לארוחת ערב, ממצרכים שיש בבית בלבד. למרות ש... אם אתם לא שכחתם לקנות גבינה צהובה מגוררת ואפילו לא שכחתם גם להביא אותה הביתה... תשימו גבינה צהובה.

פשטידת תירס, פסטה וגבינות



300 גר' פסטה קצרה (ביסלי, פרפרים)
400 גר' תירס קפוא - מופשר תחת זרם מים
5 ביצים
200 גר' גבינה בולגרית מגוררת
200 מ"ל יוגורט לבן חמוץ
150 גר' קוטג'
125 מ"ל שמנת מתוקה לבישול 10%
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס

3 כפות פירורי לחם או 50 גר' גבינה צהובה מגוררת - לפיזור מעל המאפה

לבשל את הפסטה לפי הוראות היצרן, לסגור את האש כדקה לפני הזמן ולסנן את הפסטה.

להקציף קלות את הביצים. להוסיף את כל הגבינות ולערבב. לתבל, להוסיף תירס ופסטה ולערבב.

להעביר לתבנית, לפזר מעל פירורי לחם או גבינה צהובה.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות כ-40 דקות.



ותשאלו למה יש רק שתי תמונות וגם הן לא משהו? ולמה אין תמונה של פרוסה?.. כי משפחה רעבה המתינה בחוסר סבלנות לארוחה המשפחתית שלה. עם סכין ומזלג ביד... תנסו סשן צילומים בתנאים מלחיצים שכאלה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה