יום שבת, 5 באפריל 2014

מלבי עם ג'לי רימונים

כשאני חושבת על מלבי - אני מיד נזכרת בביקור שלנו בתורכיה. זה היה מזמן, בתקופה שהיחסים הדיפלומטיים היו ברמה אחרת ושכנתנו הקרובה הייתה על תקן אילת לישראלים, רק יותר זולה ויותר מעניינת. גילעד היה בן שנה ושלושה חודשים. עוד לא הלך (כל מה שקשור בהתפתחות מוטורית אצלו היה בעיכוב, כנראה כי את כל מאמציו הוא השקיע בהתפתחות שכלית... וכמה שכל יש שם...), אז הוא נהנה מאוד לזחול את כל הלובי הענק של המלון הלוך וחזור עשרות פעמים, חייך בדרך לכולם, התחבר לקבוצת תיירות מסוריה, אורחים מגרמניה, פקידי קבלה תורכיים, ומפעילה רוסיה שרצתה לאמץ אותו וכינתה אותו "ילד שמש" - ההגדרה הכי מדויקת של גילעד.

חברות מיוחדת נרקמה גם עם השף של המלון. גילעד לא היה ילד בררן ואכל הכל ובכמויות (חלום של כל אמא, מעריכה את זה עוד יותר כשעכשיו יש לנו את גברת כרמל שאת הדברים שהיא מוכנה לאכול אפשר לספור אולי על אצבעות של כף יד אחת, וגם זה משתנה לפי מצבי הרוח...). אך אהבתו המיוחדת (עד היום) נתונה למעדני חלב. הילדון טעם כל מיני מטעמים במסעדת המלון... ואז הוא גילה מלבי. המפגש היה מסעיר במיוחד ונגמר ב-0-10 לטובת גילעד. הוא אכל 10 קעריות בבת אחת ודרש עוד. מאותו רגע, ברגע שנכנסנו לחדר האוכל הוא לא היה מוכן להסתכל על שום דבר אחר, הוא דרש מלבי והיה מחסל כמויות אדירות לארוחת בוקר, צהריים וערב. זכור לי שפעם פשוט נגמר מלבי על מדף ההגשה אך הילד דרש עוד בקולי קולות. ואז יצא השף מהמטבח, בכבודו ובעצמו, ומגש גדול עם מלא קעריות של מלבי ביד, ניגש לגילעד ונתן לו את כל המגש. כמה אושר של ילד, ככה אושר של השף.

מאז מדי פעם אני מכינה מלבי גם בבית. כמה נקודות לגבי המתכון הפשוט והטעים הזה. מלבי הכי טעים הוא קר, אחרי שהתגבש כמה שעות במקרר. אך אם אין לכם סבלנות או לחילופין מדובר ביום חורפי וקר, מלבי חם ישר מהאש גם טעים מאוד. אז זאת פשוט דייסת קורנפלור משודרגת. תוספות טעם - כל דבר שאוהבים. החל מכמה כפות ריבה שמוסיפים ברגע שמורידים את המלבי מהאש ומערבבים יחד. תמציות בוודאי - מי זוהר (הקלאסיקה), תמצית ווניל, קינמון, פיסטוקים, קוקוס, פירות, סירופ שוקולד... מבחינת המרכיבים - אפשרי להכין על בסיס חלב בלבד, אך הוספת שמנת הופכת את הקינוח לקרמי יותר. וממש לא חייבים שמנת עתירת אחוזי שומן, אני מכינה עם שמנת לבישול 10% וזה יוצא נפלא ואפשר לקחת מנה נוספת בלי יותר מדי ייסורי מצפון. ברור שעם שמנת 32% לא תהרסו את הטעם... אולי רק קצת את הדיאטה...



הפעם הלבשתי את המנה בשמלה חגיגית של ג'לי רימונים. בעונה בוודאי אפשר מעל הג'לי לקשט בגרגירי רימון, רק ישדרג את המנה ואת הטעם.



להכנת הג'לי השתמשתי במיץ רימונים טבעי של פרימור, אותו קיבלתי לחוו"ד. כשקיבלתי הצעה לכתוב מתכון למיץ, חשבתי להכין עוגה בחושה, כמו עוגות בחושות שמכינים עם מיץ תפוזים. אך כשטעמתי, המיץ היה פשוט טעים מדי וחששתי שהטעם יתאדה באפייה, לכן חשבתי על מתכון שגם ישמור על הצבע הזוהר של הרימון וגם על הטעם...

מלבי עם ג'לי רימונים



מצרכים:

למלבי:
1 ליטר חלב
250 מ"ל שמנת מתוקה (כאמור, אני משתמשת בשמנת מתוקה לבישול 10%)
100 גר' (1/2 כוס) סוכר
80 גר' (2/3 כוס) קורנפלור
תמציות / תוספות לפי הטעם (למלבי עם ג'לי רימונים הוספתי כחצי כפית תמצית מי זוהר)

לג'לי רימונים:
2 כוסות מיץ רימונים
14 גר' ג'לטין (שקית אחת)
1/2 כוס מים

* לטעמי המיץ היה מתוק מספיק. אם רוצים להוסיף מתיקות לג'לי, ניתן להוסיף סירופ סוכר, אותו מכינים מכמות שווה של סוכר ומים שבושלו יחד כ-5 דקות.

הכנה: 

מלבי:

למזוג לקערה קטנה כוס חלב, את שאר החלב לשים בסיר. להוסיף לסיר שמנת מתוקה וסוכר ולהביא לסף רתיחה.

במקביל להוסיף את הקורנפלור ואת התמצית (אם משתמשים) לקערה עם החלב ששמרנו בצד ולערבב לתערובת חלקה ללא גושים.

כשהחלב בסיר מתחיל לרתוח, להוסיף לסיר את תערובת החלב עם הקורפלור בזרם דק, תוך בחישה מתמדת. לערבב בלי הפסקה עד שהתערובת מסמיכה (זה קורה מהר מאוד, תוך פחות מדקה). להסיר מהאש ולמזוג לכוסות הגשה.

מומלץ לכסות את פני המלבי בניילון נצמד למניעת היווצרות קרום. לצנן את הקינוח ולהעביר למקרר ל-4 שעות לפחות.

אם מכינים ג'לי לציפוי, מוותרים על שלב הניילון נצמד. מקררים את המלבי כחצי שעה מחוץ למקרר, בינתיים מכינים את הג'לי.

ג'לי: 

להשרות את הג'לטין בחצי כוס מים למשך כרבע שעה. לחמם את המים עם הג'לטין במיקרו בפולסים של 10-20 שניות עד שכל הג'לטין נמס, הנוזל חם מאוד (אך יש להקפיד לא להרתיח את הג'לטין יתר על המידה) ושקוף.

למזוג מיץ רימונים לקערה גדולה ולהוסיף את הג'לטין המומס. לערבב היטב שלא יהיו גושי ג'לטין (למשקיעים - אפשר גם להעביר דרך המסננת). למזוג בזהירות מעל המלבי, להניח לצינון מלא ולהעביר לקירור במקרר ל-4 שעות לפחות.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה