יום ראשון, 9 במרץ 2014

עוגיות קקאו ושוקולד צ'פס ועוגיות ג'נג'ר קינמון

פורים באוויר. כל הסממנים כבר כאן: ברקים, רעמים, צפי לגשם ביום בו מתחפשים ומבצעים על תחפושות בכל הרשתות. אני הזמנתי את התחפושות כבר לפני חודש, כל הכבוד לאי-ביי. מזמן עברתי לעשות קניות בגדים לילדים דרך אינטרנט. הרבה יותר זול, הרבה יותר מגוון, וגם ככה כל הדברים מיוצרים בסין. הפערים בעלויות הם מטורפים. לדוגמא, הזמנתי שקיות חד פעמיות לזילוף. הזמנתי אריזה של 100 שקיות גדולות ואיכותיות בעלות של 7.99$. כאן בחנויות המתמחות ראיתי שמוכרים 10 שקיות ב-17 ש"ח. בחישוב זריז, פער של בערך פי 6. אז נכון, יש מיסוי שיבואנים משלמים, דמי שכירות, ארנונה ושכר שצריך לשלם לעובדים. כל זה אני חוסכת ביבוא אישי. אך עדיין, פער של עד פי 6 פשוט בלתי נתפס, ובמיוחד כי ליבואנים גם העלות לפריט יותר נמוכה כאשר רוכשים בסיטונאות...

אם כבר הזכרתי שקיות זילוף - זה מה שאני עושה איתן.



גיליתי תחביב חדש. זילופי קצפת. כיף לא נורמלי. עוגה זו עשיתי ליום הולדת לבת של חברה. ללא מתכון מסודר (והתמונות מהאייפון...), מראה אותה בעיקר רק כדי להשוויץ. נכון, זה עדיין לא מושלם ויש לי מה ללמוד, אבל אני מתלהבת... ובדרך כלל אני בכלל בעד מינימליזם, אך כאן גיליתי עולם חדש ומסעיר מלא קצפות וצבעי מאכל. אפשר להשתמש בכל עוגה שרוצים, רק שתהיה יציבה מספיק. אני אפיתי עוגת שוקולית האהובה עליי שנוסה בהצלחה בימי הולדת רבים (כאן, כאן וגם כאן ועוד...). הכפלתי את הכמויות על מנת להכין שתי עוגות והעמדתי אחת על השנייה לקבלת עוגה גבוהה ומרשימה. הקרם - שמנת מתוקה עם אינסטנט פודינג. כאן יש דילמה קטנה. קצפת צמחית הרבה יותר יציבה וטובה לזילופים. אך אני לא אוהבת את הטעם שלה. לכן לקרם בין שכבות העוגה ולציפוי השתמשתי בקצפת מתוקה חלבית, ורק לזילופים השתמשתי בקצפת צמחית, 4 כפות אינסטנט פודינג על כל אריזת (250 מ"ל) של קצפת.



וחזרה לנושא של פורים. פורים זה חג של עוגיות כמעט באותה רמה כמו שהוא חג של תחפושות. לכן הבאתי שני מתכונים לעוגיות טעימות על בסיס שמן. שזה גם מבטיח שישרדו יותר זמן במשלוח מנות מאשר עוגיות חמאה וגם חסכנו בעליית רמת הכולסטרול... כן, נכון, מצחיק לדבר על זה לאחר תמונות שופעות בקצפת אבל... משתדלים בכל זאת...

עוגיות קקאו ושוקולד צ'פיס




מצרכים

1/2 כוס שמן
1/2 סוכר לבן
1/2 כוס סוכר חום (אין בעיה להמיר בסוכר לבן, לדעתי עם חום טעים יותר)
1/4 כוס קקאו
2 ביצים
1 כפית תמצית וניל
1/2 1 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפייה
1/2 כפית מלח
100 גר' שוקולד מריר קצוץ גז עם סכין (אפשר להמיר בשוקולד צ'פס מוכן... אני לעולם אעדיף שוקולד מריר איכותי עם הרבה אחוזי קקאו)

הכנה:

בקערת מיקסר (או ידנית) לערבב את כל המרכיבים למעט השוקולד לתערובת חלקה. להוסיף את השוקולד ולערבב.

לסדר ע"ג תבנית מרופדת בנייר אפייה עוגיות בעזרת כף, להשאיר מרווחים. לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-7-10 דקות. עד שהעוגיות אפויות מבחוץ אך עדיין רכות מבפנים ולא שחומות מדי.




קישור למקור 

עוגיות ג'ינג'ר קינמון


מצרכים:

2 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפיה
1 כפית שטוחה סודה לשתייה
2 כפיות קינמון
2 כפיות ג'ינג'ר
1 כפית ציפורן טחון
1/4 כפית מלח
3/4 כוס סוכר חום
1/4 כוס סילאן
2/3 כוס שמן
1 ביצה

כ-1/2 כוס סוכר לבן בנוסף, לציפוי העוגיות

הכנה: 

לערבב בקערה את הקמח עם אבקת אפיה וסודה לשתייה. להוסיף את כל התבלינים ולערבב.

בקערת נפרדת לערבב יחד את הסוכר עם הסילאן, השמן והביצה לתערובת חלקה.

להוסיף את תערובת הקמח ולעבד לבצק אחיד. לכסות את הקערה ולקרר במקרר לכ-20 דקות (לזירוז ההליכים ניסיתי גם להכניס למקפיא ל-10 דקות. עובד מצוין. ניסיתי גם להכין בלי לקרר את הבצק. אז הוא טיפה דביק יותר והתוצאה הסופית קצת פחות פריכה. גם הולך.)

ליצור כדורי בצק קטנים בגודל אגוזי מלך. לטבול כול כדור בסוכר לבן ולהניח בתבנית מרופדת בנייר אפייה עם הציפוי כלפי מעלה, לשמור על הרווחים בין העוגיות.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-8-10 דקות. לתת לעוגיות להתקרר כמה דקות לפני שמורידים מהתבנית.





קישור למקור (כרגיל  במתכונים ברשת... מציינת איפה אני ראיתי את המתכון, מכאן זה כבר בשיטת בובת מטריושקה הרוסית. אחד מוביל לשני והמקור של המקור של המקור אינו ידוע. העיקר שטעים).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה