יום שלישי, 1 באוקטובר 2013

טארט פירות קיץ

טארט נפלא של פירות קיץ. על בסיס בצק מוכן להכנה זריזה במיוחד והרבה אופציות גיוון - כמה שאני אוהבת מתכונים בהם אפשר לשחק ביד חופשיה. אז בצק - עלים או פילאס. פירות - מה שיש במקרר, אפרסקים, שזיפים, ענבים, דובדבנים, משמשים, תאנים. תוספי טעם: ווניל, קינמון ואולי גם תוספת אלכוהולית של כף קוניאק או ברנדי שמוסיפים לסירופ. לפיזור מעל הפירות: שקדים מולבנים פרוסים, אגוזים, פירורי ביסקוויט ואפשר גם בלי כלום. הכל טעים, הכל הולך ומוכן תוך דקות.
טארט פירות קיץ

מצרכים:
בצק פילאס או בצק עלים, מופשר

פירות לפי בחירה, אצלי 2 משמשים, 2 אפרסקים וקצת ענבים סגולים (הכמות מספיקה לשני טארטים)
סירופ לפירות:
2 כפות סוכר
2 כפות מים
1 כף מיץ לימון
1 כפית תמצית וניל

לפיזור מעל הפירות:
אגוזים שבורים לפירורים גסים
כמה עוגיות פטיבר, שבורות לפירורים
הכנה:
לרפד תבנית התנור בנייר אפיה. לסדר מעל רצועת בצק בגודל ובצורה הרצויים. לחרוץ את שולי הבצק ברוחב של כ-3 ס"מ בעזרת סכין קטנה, אבל לא לחתוך את הבצק לגמרי, כך מתקבלת צורת מאפה עם מסגרת מסביב. השוליים האלה יתפחו בזמן האפיה כמו מסגרת לטארט. בעזרת מזלג לחורר את המלבן הפנימי של הבצק. לכסות במגבת מטבח או בנייר אפיה ולהכניס למקפיא לרבע שעה.
בינתיים מכינים את הפירות:
לשטוף את המשמשים והאפרסקים, לחתוך לחצי ולהוציא את הגרעין. לחתוך לפרוסות לא דקות מדי.
להניח בתוך סיר קטן את הסוכר עם המים ולבשל על אש נמוכה כ-2 דקות תוך ערבוב, להוסיף מיץ לימון ותמצית וניל. לערבב להמסה מלאה של הסוכר. להוסיף את הפירות, לבשל יחד כדקה-שתיים, להוריד מהאש ולהשהות ל-5 דקות נוספות.
את הענבים שוטפים וחוצים בלבד, אין צורך לבשל אותם בתוך הסירופ.
להוציא את התבנית עם הבצק המוכן מהמקפיא ולסדר את הפירות רק על המלבן הפנימי ולא על השוליים. במידה ורוצים מאפה קריספי יותר, לנער את הפירות משאריות הסירופ (לא לשפוך את הסירופ! הוא טעים מאוד ואם לטפטף ממנו על המאפה המוכן רק יוסיף לטעם). לחילופין למאפה עסיסי יותר אפשר להזליף קצת מהסירופ על הפירות עוד לפני האפיה. לפזר מעל הפירות את האגוזים ואת שברי העוגיות.


לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 200 מעלות כ-20 דקות, עד ששולי הבצק תופחים ומקבלים גוון זהוב והפירות מתקרמלים ונוצצים.


מומלץ להגיש חם עם כדור גלידת וניל ליד.

בברכת קיץ נעים ממוזג.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה