יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

טירוף השוקולד - טרוף שוקולד מריר בטעם נענע ובטעם ברנדי, קפה וצימוקים



טרופים של שוקולד מריר (או טראפלס, לא בדיוק הבנתי מה ההבדל בין שניהם אם בכלל...) מתכון פשוט יחסית, כמו להכין כדורי שוקולד... בל רק עם שוקולד! הבעיה רק שצריך לשטוף את כל המטבח (וגם חלק מהסלון) לאחר ההכנה... הכנת טרופים זה עסק מלכלך, ואם זה לא מספיק, בסוף גם בא קקאו ומפדר בפודרה כהה את כל האזור... אבל מה - שווה כל ביס! עונג צרוף לחולי שוקולד מריר (כמוני...). ולא לשכוח קפה חם וחזק ליד. 
קפיצת ראש לבריכת השוקולד...

הרעיון להכנת הטרופים לקחתי מספרה של קרין גורן, "שוקולד". טרוף בשילוב ברנדי - צימוקים - הברקה שלי, יצאו טרופים בטעם מאוד חזק ומרוכז, ממש פותח את העיניים בביס הראשון... טרוף נענע - עדין יותר, עם טעם מרענן של נענע. ויש אינספור אפשרויות נוספות לגיוון הטעמים: קינמון, וניל, קפה, דבש, רום וצימוקים, ברנדי וגרידת תפוז, אייריש קרים או כל ליקר אלכוהולי שאוהבים וכו'...
חילקתי את המצרכים לשתי קערות בשביל להכין טרופים בשני טעמים. כמה שוקולד, כמה טעים............

הטרופים שלי יצאו קצת עם "קרחות". לא רציתי להשתמש בהרבה אבקת קקאו. שוקולד היה מרוכז ואיכותי, כמות גדולה של קקאו הייתה הופכת לדעתי את הטרופים למרים מדי... אפשר גם לגלגל את הטרופים בשקדים מרוסקים, פיסטוקים מרוסקים, קוקוס, אבקת סוכר... גיוונים כיד הדימיון. שיא השחיתות - לצפות בשוקולד מטומפרר... אבל זה כבר היה יותר מדי שוקולד אפילו בשבילי.
מצרכים (כ-60-70 טרופים):
450 גר' שוקולד מריר איכותי שבור לקוביות
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת מתוקה
תוספות טעם לפי בחירה (אצלי כאמור - נענע  וברנדי-צימוקים)
קקאו לציפוי או כל ציפוי אחר
הכנה:
לחלק את כמות השוקולד לשתי קערות באופן שווה (במידה ומכינים טרופים בשני טעמים). להמיס את השוקולד במיקרו - כל קערה בנפרד.
להביא את השמנת לרתיחה בסיר ולבשל שתי דקות.
לשטוף ולייבש צרור עלים של נענע. להוסיף לנענע כמה כפות של השמנת החמה ולערבב. לתת לשמנת להתקרר, להוציא ולסחוט את הנענע היטב לקבלת טעם נענע מודגש יותר, את הנענע עצמה - לזרוק.
לצנן מעט את השוקולד והשמנת כך שיהיו בטמפרטורה זהה - קצת מעל חום הגוף. לחלק את השמנת באופן שווה בין שתי קערות השוקולד - לקחת בחשבון כמה כפות שמנת שהוצאנו לטובת נענע. להוסיף שמנת בטעם נענע לאחת הקערות, לקערה השנייה אם כך להוסיף קצת יותר מהשמנת ה"נקייה". לערבב נמרצות לקבלת תערובת אחידה ומבריקה.
לקערה בלי הנענע להוסיף 2 כפיות קפה נמס מגורען וחופן צימוקים שטופים. לחמם במיקרוגל שליש כוס ברנדי ולשפוך בבת אחת לתערובת. לערבב היטב.
לכסות את שתי קערות השוקולד ולקרר במקרר עד שהתערובת מתקשה (אצלי היה במקרר לילה שלם). אם התערובת התקשתה מדי - לחמם כמה שניות במיקרו ולערבב.
לפרוס נייר אפיה על שולחן העבודה. ליצור בעזרת שתי כפיות גבעות שוות של שוקולד על גבי הנייר - כל פעם לכמות של כ-15-20 טרופים ושאר תערובת השוקולד רצוי להחזיר למקרר שלא תימס מדי. לגלגל לכדורים.
לשים כמה כפות קקאו בכלי ולצפות את כדורי השוקולד בקקאו. אפשר לשים את כדורי השוקולד המוכנים במנז'טים מנייר.
וככה נראה שולחן המטבח בסיום ההכנה... איזה בלאגן טעים!

לשמור במקרר - ואפשר גם להקפיא. ולטרוף את הטרוף....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה