יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

רגע אחרי כולם - סופגניות מהירות וטעימות



תרשו לי להתחיל את הרשומה באמירה פולנית נצחית. גם מי שלא פולני מוזמן להצטרף. הנה זה בא: "או וויז מיר, אני אנוח כבר בקבר". לא יודעת אם שם יתנו לי לנוח, אבל דצמבר הוא תמיד חודש מטורף אצלי בעבודה, והשנה במיוחד. זה לא אומר שלא מבשלים יותר בבית הזה. אבל להעלות רשומות או אפילו לכתוב תשובות לתגובות שרשמו לי כאן בבלוג אין לי זמן... אבל לרשומה אחת חייבת לפנות זמן וזה שניה אחרי שכבר מאוחר מדי וחג האורות נגמר. סופגניות.
אז מה שבדצמבר אני עובדת 10-11 שעות ביום. אז מה שאני חוזרת הביתה בשבע בערב. אז מה שאומרים שסופגניה זאת פצצת קלוריות שאין כמוה. אגב, בנושא האחרון קראתי נתון מעניין - אם במשך שמונה ימי חנוכה אוכלים סופגניה אחת כל יום, בסוך החג מעלים חצי קילו. התגובה של כל מי שסיפרתי לו את זה (וכולל אותי בוודאי) הייתה - "זהו?! תביאו לי עוד סופגניה!". אם זה אכן כך, כרגיל הר הוליד עכבר - או במקרה זה עכבר הוליד הר. עם חצי קילו אפשר להתמודד... מצד שני אני חושבת שבטח לא לקחו בחשבון את המילוי וגם את העובדה שלא תמיד מסתפקים בסופגניה אחת...
לענינינו. סופגניות. אווריריות, חמות, טעימות, מדהימות. מה, להתעסק עכשיו עם שמרים? התפחה, מנוחה, התפחה? אחרי 11 שעות בעבודה רק לי יש זכות לנוח כאן, לא לבצק (מישהו אמר גם לתפוח?..). אז השנה הודות לתפוז ולאנשים הכשרוניים כאן קיבלתי שלל מתכונים חליפיים לסופגניות ללא שמרים. סימנתי לביצוע לפחות ארבעה. אבל מה לעשות, הספקתי רק אחד. אולי דצמבר הבא (כן, בטח... רק אם אחליף מקצוע ואת זה לא אעשה אפילו בשביל סופגניות..).
המתכון - איחוד של כמה מתכונים שונים שמצאתי ברשת. בן שלי שבדרך כלל אדיש לחלוטין למאפים מתוקים אכל שלוש סופגניות. טוב, הוא לא צריך לדאוג חצי קילו פחות או חצי קילו יותר...

מצרכים:
1/2 קופסת שמנת מתוקה
5 כפות גבינה לבנה
2 ביצים
קורט מלח
3 כפות אבקת סוכר (במקור - 3 כפיות, לא קראתי טוב... אבל ממש לא היה מתוק מדי, בדיוק כמו שצריך)
כף ברנדי
כ-2.5 כוסות קמח רגיל + 3 כפיות א. אפיה (במתכון המקורי 2 כוסות קמח, אבל אני רציתי להכין סופגניה עם מילוי שוקולד אז הייתי צריכה בצק טיפה פחות דביק. בהתחלה שמתי שתיים והוספתי כל פעם כף עד שקבלתי בצק שרציתי)
למילוי -
שוקולד מריר שבור לקוביות (כי איך שאמרתי מחצי קילו אנחנו לא מתרגשים... אז נוסיף עוד קצת)
הכנה:
מערבבים את כל החומרים עם כף (חוץ משוקולד) עד לקבלת בצק. קורצים כדורים לא גדולים מהבצק ובמרכז של כל כדור מחביאים קוביית שוקולד מריר. מטגנים בשמן עמוק. לשים לב שהסופגניות מוכנות גם מבפנים. להוציא על נייר סופג וכשקצת יתקררו - לפזר אבקת סוכר.
בגלל שהחבאתי קוביית שוקולד בפנים - חיממתי כל סופגניה לפני ההגשה במיקרו 30 שנות כדי שהשוקולד קצת יימס. יאמי!


חייבת לציין שאני חסרת ניסיון לחלוטין במה שקשור לטיגון בשמן עמוק. זה לא סגנון הבישול שלי ותמיד משתדלת להחליף טיגון באפיה. אפוי זה יותר שפוי, לא ככה? טיגון בשמן עמוק ניסיתי אולי פעמיים-שלוש בחיים - בחנוכה בוודאי. אז עכשיו במהלך הכנת הסופגניות למדתי שני דברים - כדי לבדוק אם השמן חם מספיק מכניסים כף עץ לתוך השמן, אם השמן מבעבע - אפשר להתחיל את התהליך. ולמרות זאת הסוגפניות שלי היו קצת לא מוכנות מבפנים - כנראה הוצאתי מוקדם מדי או שנכשלתי במבחן החום של השמן... שוב, חוסר ניסיון... אז הכנסתי אותן לתנור מחומם ל-170 מעלות ל-10 דקות ויצא פשוט מעולה - טיפ לחסרי ניסיון בטיגון כמוני.
אפשר עדיין להגיד חג שמח? אז חג שמח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה