יום שבת, 28 בספטמבר 2013

סמייל 012(2)



לא, זאת לא רשומת פרסום לספקית האינטרנט. עוד כמה שעות שנה חדשה, 2012, באה אלינו (לטובה... בתקווה :)) לא משנה, חוגגים או לא, רואים בשנה החדשה (לא, לא אוהבת את המילה "אזרחית") סיבה למסיבה או לא, זאת נקודת ציון. מנקודות הציון שגורמות לעצור שניה ולחשוב. לעשות סוג של סיכום ביניים למה שהיה. לצפות להתחלות חדשות ולסמן מטרות. אין ציפיות גרנדיאוזיות, מאחלת לנו רק דברים פשוטים שעושים את חיינו יפים. מקווה שתהיה שנה טובה. טיולים יפים ותמונות שנזכור. מפגשים עם חברים. הרבה עבודה מעניינת ומאתגרת. שיפוץ קטן בבית עליו זוממת כבר כמה חודשים. ספרים טובים וחדשים ובוודאי בריאות לכל המשפחה. השנה במרץ גם נחגוג 10 שנות נישואין וגם זאת נקודת ציון משמעותית ביותר. ובעיקר שתהיה שנה של חיוכים. חיוכים טובים, חיוכים אמיתיים. ככה, מאוזן לאוזן. חיוכים של אושר, חיוכים של שמחה, חיוכים של התרגשות, חיוכים מתוקים, חיוכים משוקולד. על בסיס עוגיות חמאה נפלאות בזכות עצמן. 012 סמייל, סתם, כי בא לי לחייך :)


עוגיות סמיילי (עוגיות חמאה פריכות)

מצרכים:
לעוגיות:
1/2 2 כוסות קמח
3/4 כוס סוכר
2 שקיות סוכר וניל
200 גר' חמאה, קרה וחתוכה לקוביות
1 ביצה
לציפוי:
3 כפות חלב
2 כוסות אבקת סוכר
1/4 כפית כורכום (בתור צבע מאכל טבעי. לא חובה, אפשר להשאיר את הזיגוג לבן)
לציפוי הסמיילי:
50 גר' שוקולד מריר
1 כפית שמן (לא חובה, אני מוסיפה כי נראה לי שכך השוקולד יותר נוח לעבודה)
לשים במעבד מזון קמח, סוכר, סוכר וניל וקוביות חמאה. לעבד לתערובת פירורית.
להוסיף ביצה ולעבד בלחיצות קצרות רק עד קבלת בצק אחיד. אם הבצק נראה יבש מדי, להוסיף כף מים קרים (אני הייתי צריכה להוסיף).
להעביר את הבצק על נייר אפיה ולרדד לעובי קצת פחות מ-1 ס"מ (עוגיות דקות מזה יתפוררו). לקרוץ עוגיות בעזרת כוס בקוטר כ-5 ס"מ ולהניח על תבנית מרופדת בנייר אפיה.
לאפות כ-25 דקות בתנור שחומם מראש לחום של 160 מעלות (אם אופים בשתי תבניות בו זמנית בטורבו, להוריד זמן אפיה לכ-20 דקות). לצנן לחלוטין לפני הציפוי. בינתיים אפשר להכין עוס קפה ולנשנש עוגיה או שתיים, הן נפלאות.

להכנת הציפוי
לטרוף את כל חומרי הזיגוג עד לקבלת ממרח אחיד (הכנתי מחצי כמות, חלק מהעוגיות השארתי במראן הטבעי). אם הזיגוג סמיך מדי, להוסיף עוד מעט חלב ואם דליל מדי - להוסיף עוד קצת אבקת סוכר. הוא צריך להיות בסמיכות נוחה למריחה ולא מטפטף.
למרוח את הזיגוג על צידה העליון של כל עוגייה ולהניח לייבוש למשך כשעה בטמפרטורת החדר.

להמיס את השוקולד במיקרו, להוסיף את השמן ולערבב היטב. להעביר לשקית סנדוויץ (הכי נוח להעמיד שקית סנדוויץ בתוך כוס ולשפוך לתוכה את השוקולד המומס). לגזור את השפיץ של השקית ולתת לפיקסו שבתוככם להתפרץ החוצה. אני התחלתי מסמיילים רגילים, אך השקית עם השוקולד "בערה" לי בידיים והחלטתי להשתעשע קצת... כך יצאו לי סמיילים עם מסגרת, סמיילים עם תסרוקות וסתם פרחים ולבבות, גם על העוגיות הלא מזוגגות. הנאה מובטחת בהכנת הדברים המתוקים האלה... וגם באכילתם.

שתהיה שנה מוצלחת, אל תשכחו לחייך.

:):):)



מקור: קרין גורן, סודות מתוקים 2


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה