יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

סיגרים במילוי תרד וגבינות (אפוי)



ארוחת הבוקר שלי מסתכמת ביום רגיל בכוס מים וטיסה לכיוון העבודה - עם עצירה קטנה בבית הספר של הילד (ובעוד שבועיים מצטרפת לחגיגה גם עצירה בגן של הקטנה ואין לי מושג איך אני עושה את זה...). מגיעה לעבודה, מכינה כוס קפה חזק ורק אז נפתחות העיניים כמו שצריך. ולכן כיף לי כפליים להשקיע בארוחת בוקר של פינוק ביום שבת או חג.
לראש השנה הכנתי סיגרים במילוי תפו"א ובמילוי כבד ובצל, נשארה לי חצי חבילה של עלי סיגרים מרוקאים. נשאר גם קצת תרד אחרי הכנת קציצות תרד המסורתיות (ספוילרים לרשומות עתידיות :)) ומכאן התחילה להתגבש תוכנית מעניינת... ומה שיצא מהתוכנית הזאת - דבר מפנק וטעים במיוחד...
מצרכים (כמויות מוערכות ביותר ל-15 עלי סיגר):
300 גר' תרד קפוא - מופשר
שליש צרור בצל ירוק
רבע צרור פטרוזיליה
500 גר' גבינה לבנה
150 גר' גבינה צהובה מגוררת
150 גר' גבינה בולגרית מפוררת
1 ביצה
3 כפות פירורי לחם
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס
לרוטב עגבניות (לא חובה, אבל מוסיף ביותר!)
3 עגבניות גדולות
2 כפות קטשופ
תיבול: מלח, פלפל, כפית סוכר, חצי כפית פפריקה אדומה מתוקה, רבע כפית סחוג
הכנה:
לערבב את כל המצרכים למילוי הסיגרים. לגלגל את הסיגרים - מניחים בשליש התחתון של כל עלה כף נדיבה מהמלית בפס רוחבי אך לא עד השוליים. מקפלים את השוליים פנימה ומגלגלים לצורת סיגר עבה. לסדר בתבנית, להזליף קצת שמן זית מעל ולאפות כ-25 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.
להכין בינתיים רוטב עגבניות - לרסק את העגבניות עם פומפיה, להוסיף את הקטשופ והתבלינים לפי הטעם.
להגיש סיגרים ישר מהתנור עם רוטב עגבניות מעל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה