יום שני, 30 בספטמבר 2013

עוגיות מלוחות - ושיהיה לנו יום מתוק


- אמא, קרה לך שאת חושבת על משהו שיקרה, אבל את מקווה שזה יהיה ההפך?  - שאל אותי גילעד לפני כמה ימים.
- הממ... כן
- תני לי דוגמא
- לדוגמא, אני חושבת שאנחנו אף פעם לא נזכה במפעל הפיס, אבל מקווה שאני טועה. מה איתך, על מה אתה חושב?
- אני חושב שלעולם לא יהיה כאן שלום, אבל אני מקווה שאני טועה.
אמא חומרנית שכמוני, וילד עוד לא בן שמונה (עוד חודש...) שחושב על פילוסופיות קיומיות. "הוא עוד יהיה ראש ממשלה" - אמרו לי כשסיפרתי על השיחה לחברות. "מקווה שלא" - עניתי. והיום נזכרתי שוב בשיחה הזאת. כשהעיר שלי שקטה כל כך ומתכנסת בתוך עצמה, הסכנה מכיוון הדרום כל כך מוחשית שכמעט אפשר למשש אותה עם היד והגוף מתכווץ מכל צליל חריג. מתכוננים לרע ומקווים לטוב. יום, יומיים, שבוע, שבועיים, עד הפעם הבאה... והנה בתזמון מושלם, ברגע זה ממש - אזעקה. ואני בכלל רציתי לספר על עוגיות... עוגיות מלוחות משני סוגים, נפלאות ברמה שממש קשה לי להגדיר איזו הייתה טעימה לי יותר, אז פשוט המשכתי לטעום ולטעום... תענוג של תוספת לבראנצ' או סתם נשנוש עם קפה של הבוקר. העיקר שיהיה בוקר טוב. ובוקר רגוע.
עוגיות שיבולת שועל מלוחות עם גבינה צהובה

מצרכים:
1 כוס שיבולת שועל
1/2 כוס קמח
25 גר' חמאה רכה
50 גר' גבינה צהובה מגוררת
3-4 כפות חלב
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס
הכנה:
בקערה גדולה לערבב יחד שיבולת שועל, קמח, מלח ופלפל שחור גרוס. לחתוך את החמאה לקוביות קטנות ולהוסיף לתערובת. להוסיף חלב וגבינה צהובה, לעבד לבצק, להוסיף עוד כף חלב במידת הצורך.
לרדד את הבצק על משטח מקומח לעובי כ-0.5 ס"מ ולפרוס לרצועות ברוחב של כ-1 ס"מ (הכי נוח - עם סכין לפיצה).

להעביר את העוגיות לתבנית מרופדת בנייר אפיה.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות כ-10 - 12 דקות (עד להזהבה).
טעים חם, טעים קר, וכדאי להכפיל את הכמויות...
אני מתשמשת בשיבולת שועל להכנה מהירה (קוואקר). במידה ומשתמשים בשיבולת שועל רגילה, כדאי להוסיף עוד כמה כפות חלב לבצק וזמן ההכנה יהיה קצת יותר ארוך.

עוגיות גבינה מלוחות עם גרעינים

מצרכים:
100 גר' חמאה רכה
1 ביצה
1 כפית מלח
2 כוסות קמח
1 כף אבקת אפיה
100 גר' גבינה צהובה מגוררת
2 כפות שמנת חמוצה או יוגורט לבן חמוץ
4 כפות של תערובת גרעינים - אצלי גרעיני חמניה וגרעיני דלעת, אפשר להוסיף גם פרג או שומשום
קצת שמן זית ושומשום לגלגל בהם את העוגיות. אפשר לגלגל גם בפרג טחון או סומאק, אפשר להכין עוגיות בציפויים שונים וצבעים שונים... או לוותר בכלל על שלב הציפוי
הכנה:
בקערת מיקסר לערבל את החמאה עם הביצה והמלח. להוסיף את יתר החומרים ולערבל רק עד לקבלת בצק חלק ואחיד.
לחלק את הבצק לשני חלקים, לגלגל כל אחד מהם לגליל בקוטר כ-4 ס"מ, לעטוף בניילון נצמד ולהכניס למקפיא לשעה.

להוציא את הבצק מהמקפיא, למרוח עליו קצת שמן זית, לפזר על שולחן שומשום ולגלגל את הגלילים בשומשום. לפרוס את הבצק לעיגולים בעובי כ-0.5 ס"מ בסכין חד ולסדר בתבנית מרופדת בנייר אפיה.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות כ-20 דקות, עד להזהבה קלה.
לשמור בכלי אטום מחוץ למקרר עד שבוע (אך הן מתחסלות הרבה לפני...)
מקור: ליה שומרון, מתוך מתכון בטוח (ועכשיו הבנתי שזה מתכון שני ברציפות שלה אצלי בבלוג...)

שיהיה לנו לילה שקט... בוקר שקט...ואולי בכל זאת... פעם עוד יהיה כאן שלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה