יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

שלושה סלטים בשלוש דקות או האורחים כבר בדרך




השעה שש וחצי בערב. הזמנתי בני דודים לארוחת שישי. הכל כבר מוכן, השולחן עם המפה הלבנה (שונאת מפות ביום יום!), כלים יפים עברו בדיקה קפדנית. אפילו אני כבר הספקתי להתארגן. מכירים את הדילמה? מה אני אמורה ללבוש כשאני מארחת? כשמתארחים - זה ברור. אבל בתור מארחת? שמלה יפה שאיתה תרוצי למטבח וחזרה? נניח, אפשר, אבל שמלה מחייבת גם עקבים וכאן אני צפויה לחטוף תלונות מהגב שלי שעדיין מתאושש מההיריון האחרון וגם מהשכנים קומה למטה. אז מה, טרנינג ואיפור כבד?... איזה מזל שהמציאו ג`ינס!
אז גם את זה פתרנו. עכשיו זה הזמן שלי לשבת סוף סוף בסלון ולזפזפ בין תוכניות הבישול השונות שכל כך אוהבים לשדר בערב שישי. ואז כרגיל צצה לה אותה מחשבה מפחידה שתמיד, אבל תמיד מקפיצה אותי שנייה לפני שהאורחים באים. רגע, כמה אנשים אנחנו?.... שבע?.. כולל תינוקת בת ארבע חודשים. כמה מנות הכנתי?.. ארבעה סוגי סלטים, פאי פלפלים מנה ראשונה, שתי מנות בשריות, שתי פחמימות ליד ועוגת שוקולד לקינוח. הצילו, אין מספיק אוכל!! אני לא יודעת למה, כנראה זה הגנים הפולניים שבי. אבל לא משנה כמה אוכל אכין, בדקות האחרונות כשהאורחים כבר במעלית אני תמיד נתקפת פאניקה וחרדה - אין מספיק אוכל!! נשאר רעבים!! אוי ווי זמיר, קוזאקים באים!!!!!
פתאום טלפון - אנחנו מתעכבים בדרך, נגיע בעוד כעשרים דקות. יופי. בזמן הזה אני יכולה להספיק המון. לדוגמא, שלושה סלטים קלים מאוד ומיוחדים מאוד בטעם. שבע עשרה דקות הלכו על למצוא מתכונים מתאימים. מזל ש"תפוז" היה במקרה כבר פתוח על הבלוג המקסים של נטי, בדרך כלל החיפוש לוקח הרבה יותר זמן (יותר מזמן ההכנה, האמת). שם מצאתי שני סלטים, השלישי - נזכרתי על הדרך במשהו שפעם ניסיתי והיה להצלחה מסחררת. שלושת הסלטים התחברו ביחד והשלימו אחד את השני פשוט בצורה מדהימה, גם מבחינת המרכיבים, הטעמים וגם חגיגת הצבעים. כאילו הכל תוכנן מראש...
קודם כל - תודה לנטי על המתכונים המוצלחים שאפשר להכין בשנייה וחצי ואני בטוחה שהם עוד יופיעו אצלי בוורציאציות שונות. אגב, שמתי לב שנטי מתאימה את הפונט של הרשומה לצבע העיקרי של התמונה, הוקסמתי :)
אז מה עשיתי בשלוש דקות?...
1. סלט מלפפונים בנענע



מצרכים:
 
2 מלפפונים
 
לרוטב:
מיץ מחצי לימון
2 כפות שמן זית
נענע טריה
עלי בזיליקום
מלח
 
הכנה:
 
שוטפים וחותכים את המלפפונים (קילפתי אותם בצורת "זברה", יצא מגניב). לקצוץ דק את הנענע והבזיליקום, להוסיף מיץ לימון, שמן ומלח. לטרוף ביחד ולהוסיף למלפפונים.
 
 
 
2. סלט גזר פיקנטי



מצרכים:
 
3 גזרים
פרטוזיליה קצוצה
נענע קצוצה
 
לרוטב:
3 כפות שמן זית
3 כפות מיץ לימון
1 כפית דבש
1/4 כפית מלח
1 כף רוטב צ`ילי חריף - מתוק
 
הכנה:
 
לשטוף את הגזרים, לקלף ולחתוך. להוסיף את הירוקים. לערבב יחד את כל מרכיבי הרוטב ולהוסיף לגזר.
 
 
3. סלט עגבניות פיקנטי


 
מצרכים:
 
4 עגבניות
1 בצל פרוס לחצאי טבעות (זה הסלט  היחידי בעולם!!!! שבו אני אוכל בצל טרי...)
 
למרידנה:
1 כף דבש
3 כפות שמן זית
2 כפות חומץ
מלח, פלפל שחור גרוס
 
הכנה:
 
לחתוך עגבניות ובצל לטבעות. לערבב את כל המצרכים למרידנה, לשפוך על העגבניות.
 
 
 
סלט עגבניות וגזר - רצוי להמתין כחצי שעה לפני ההגשה. זה בדיוק הזמן שמתעדכנים עם האורחים ב"מה קורה ומה נשמע". סלט מלפפונים רצי להגיש מיד, אבל גם אם יעמוד כחצי שעה זה בסדר. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה