יום שבת, 28 בספטמבר 2013

מקרוני & צ`יז - מאחוריך!

ימים סוערים עברו במחזותינו, ואני לא מתכוונת לסערה העתידה לפקוד אותנו מחר. גילעד היה חולה, תשעה ימים עם חום, אקמולי (בטעם טוטי פרוטי - לא טעים!), נורופן (בטעם תפוז - טעים מאוד!) ואנטיביוטיקה בסירופ (נחמד, אבל עדיף נורופן). ודווקא בימים אלה קרו הדברים הכי מעניינים בגזרת הלימודים. ביום שישי עזבתי את החולה מול הטלוויזיה והלכתי לבית הספר לקבל במקומו את תעודת סיום המחצית. שש עשרה מקצועות לימוד, מתוכם ארבע עשרה - טוב מאוד (מקביל לציון 90-100, אגב, למה אין ציונים בתעודה? הרי בכיתה ב' כל מבחן הוא עם ציון... לא ברור...) ושתיים - טוב (80-90), בהנדסה ובחינוך גופני. במבחן בחינוך גופני הילד נכשל במבחן קשירת שרוכים... שזה לא יעצור אותו בדרך אל הנובל הישראלי הבא... ביום שני, מצוייד בנורופן ואנטיביוטיקה, גילעד ניגש לאולימפיאדת מתמטיקה עירונית. וביום רביעי, מצויד באנטיביוטיקה (לפחות כבר יום ראשון ללא חום) הוא ניגש למבחן שלב מסכם לאיתור מחוננים. עכשיו אנחנו מחכים לתוצאות לשני המבחנים, (מחוננים - נדע רק בסוף שנת הלימודים...) ובינתיים מחר גילעד סוף כל סוף חוזר לבית הספר, באי רצון רב, יש לציין. ואני? אני אמא הכי גאה בעולם. רק שיהיה בריא (ויעבור את המבחנים!)
בסוף שבוע הקרוב גילעד מבקש שנסע לירושלים, לראות את השלג. אך לי יש כוח רק לסוף שבוע סוער בבית, עם חלונות סגורים וספר טוב. קוראת עכשיו ספר בילוש הומוריסטי מאת סופרת פולנייה - היכול להיות יותר טוב מזה למנוחת הגוף והנפש?.. רק שמנוחת הגוף דורשת גם מאכלים טעימים וחמימים, לאיזון הטמפרטורה וההרמוניה הפנימית. ובחזית זו פחמימות וגבינות - היכול להיות יותר טוב מזה למנוחת הגוף והנפש?... וגם במינימום מאמץ, רק לערבב ולתנור. בדיוק מה שצריך, הרי אמרנו - מנוחה! ושאף אחד לא יזכיר לי שמחר יש עוד יום עבודה, אמנם קצר, אך עמוס, יש כביסה לקפל, בית לסדר, ארוחת ערב להכין ושני ילדים להעסיק. אמרנו מנוחה?
מאפה פתיתים וגבינות (ללא בישול מקדים של הפתיתים)

מצרכים:
1/4 1 כוסות פתיתים
3 ביצים
1 כוס (250 מ"ל) חלב
1 מיכל (250 מ"ל) שמנת לבישול 10%
כ-200 גרם גבינה צהובה מגוררת
כ-150 גר' גבינה בולגרית מפוררת גס
1 בצל קצוץ דק, מטגון בשמן זית עד להזהבה
תיבול: מלח ופלפל שחור גרוס
הכנה:
לטגן את הבצל עם מעט שמן זית עד להזהבה. לקרר מעט.
לטרוף בקערה גדולה את הביצים, להוסיף את כל שאר החומרים, כולל הבצל. בסוף להוסיף את הפתיתים ולתבל.
להעביר לתבנית אפיה ולכסות ברדיד אלומיניום. לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות חצי שעה.
להסיר את רדיד האלומיניום ולאפות כחצי שעה נוספת ללא כיסוי עד שהמאפה זהוב ויציב.


קישור למקור . במקור יש הצעות מעניינות לגיוון המתכון - 1/4 כוס עירית קצוצה / כף גדושה של ממרח עגבניות מיובשות / 1/2 כוס זיתים... לי הסתדר דווקא במראה הטבעי, הגבינתי והמחמם.



פינת הפרגון


גרסה על בסיס מתכון זה (גם בצורת מאפינס!) אפשר לראות כאן  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה