יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

לטיול יצאנו- בשביל הילדים. על הכוונה להוציא טיולי בית ספר לחברון.

כן, אמא של יוסי, אין לך מה לדאוג. זה טיול של יומיים , חצי שעה נסיעה מירושלים, בירתנו הנצחית והמחוברת. אל תשכחי לארוז לו בגדים חמים. קר מאוד בחברון, בעיקר בלילה. אנחנו ישנים באכסניה בשכונת אברהם אבינו. צריך לשמור על הבריאות של הילדים.
כן, היא מאובטחת. לדעתי, חוץ מגדוד של מג"ב נמצאים שם עכשיו חיילי גולני, או גבעתי, אז אל תדאגי, אמא של יוסי, יחידות טובות. יש להם עמדה על הגג של האכסניה, רובה צלפים וראיית לילה, את לא תאמיני איזה מכשירים יש היום, אם זה לא היה סודי הייתי מספר לך. אל תדאגי אנחנו עושים הכל כדי לשמור על הילדים.
למה את מודאגת? את חושבת שבעוד שלוש שנים הוא לא יהיה בחברון? בטח שהוא יהיה. גם אני הייתי שם בסדיר. אל תשאלי מה חטפנו שם. זרקו עליי בקבוק תבערה שלמזלי רק חרך לי את הנעל, ושרט לי את הרגל. לא, אין לך מה לדאוג, עכשיו זה משהו אחר. העברנו את רוב העיר לשליטה שלהם ואנחנו נמצאים רק בשטח שחשוב לנו היסטורית. לשם גם נטייל, יהיה כיף. הכל בשביל הילדים.
נתחיל בציר המתפללים, פעם היו שם הרבה היתקלויות, נהרגו הרבה חיילים , אבל עכשיו הצבא למד איך לאבטח. כל המקום מלא במצלמות, פינינו את רוב האוכלוסייה שעוד נותרה שם, כדי להפוך את המקום לבטוח יותר. האוטובוסים שלנו יהיו מלווים ברכב צבאי מקדימה ומאחורה, מאחורי כל אוטובוס, לא בשיירה. אנחנו לא לוקחים סיכונים על הילדים.
כן, האוטובוסים ממוגנים. בגלל זה הטיול קצת יותר יקר. אבל זו חוויה. להיות במערת המכפלה, בקברי אבותינו מספר בראשית. מה איזה אבותינו? אברהם יצחק ויעקב. את רואה למה זה חשוב, אמא של יוסי, צריך להתחבר למורשת היהודית התנכית. להגיע לקברי אבותינו. משם נמשיך גם לקבר של ישי ורות. ההיא מהמגילה, וסבתא רבא של דוד המלך. שזכותו תגן עלינו ועל הילדים. 
בדקת בגוגל וראית שהיא מואביה? לא, היא התגיירה. היא הסכימה להפוך ליהודיה, אמרה "עמך עמי ואלוהיך אלוהי", והתגיירה. לגיסתך זה לא עבד? מה הסיפור שלה? בטח מרוסיה. את יודעת היום זה לא כמו פעם. צריך לבדוק טוב טוב לפני שמגיירים, אחר כך לכי תדעי איזה ילדים יצאו מהם. יש אנשים שימכרו לא רק את הדת, גם את אמא שלהם בשביל כסף. צריך לדעת עם מי להתחתן. אנחנו צריכים לשמור טוב טוב על הילדים.
בכל מקרה לשם נלך ברגל כי זה בלתי אפשרי להגיע באוטובוס. מסיבה בטחונית כנראה, הכביש שם צר מאוד. אבל אל תדאגי, יש לאורך כל המדרגות לשם אבטחה. שני סיורים. כל סיור ארבעה חיילים. ככה זה היה כשאני הייתי שם בסדיר. היום בטח יש שם גם מצלמות שקולטות כל תנועה חשודה. הצבא השקיע שם הרבה כדי לשמור על המבקרים. יש שם אפילו כמה משפחות יהודיות שגרות ליד. אל תדאגי, אמא של יוסי, המדינה עושה הכל כדי לשמור על הילדים.
כן, אני חושב שצריך ללכת ולראות את קברי אבותינו. ללכת ולראות את ההיסטוריה של כל העם. ולפולין אנחנו לא הולכים לראות איפה מתו מיליוני יהודים? גם על זה אפשר ללמוד דרך סרטים, אבל אין כמו להיות שם. מה זאת אומרת זה משהו אחר?  בפולין נרצחו קרובי משפחה שלך? אחים ואחיות של סבא שלך? אני מצטער מאוד. ובחברון קבורים האבות של כולנו. זה חשוב מאוד ללכת לשם. נעשה הכל בשביל הילדים.
בפולין הם נרצחו? גם בחברון נרצחו יהודים, במאורעות תרפ"ט ב-1929. יש גם מוזיאון לזכרם בבית הדסה. נהיה שם ביום השני. זה חשוב להכיר את ההיסטוריה. את תראי שהילד ייהנה. המטרה בטיול היא לחבר את הילדים למורשת היהודית. ככה אמר שר החינוך. ראית בטלוויזיה שכל יום יש שם מהומות? לא, אלה קיצוניים משני הצדדים. אז ראית שם חובשי כיפה שמקללים חיילים. לא צריך להתרגש. גם לי קראו נאצי שהייתי בסדיר ופיניתי כמה מתנחלות מהשוק הערבי. לא התרגשתי. יותר חשוב שהילדים יכירו מהי מורשת יהודית אמיתית, ולא ניתן למתיישבי חברון הקיצוניים להרוס לנו את זה. אנחנו נשמור על נפש הילדים.
חוץ מזה, אמא של יוסי, כדאי שהרבה יצאו לטיול. אם בית הספר יראה חיבור רגשי למורשת מהעת העתיקה, נשתתף בפיילוט של מערכת החינוך להכרת המורשת היהודית בימי הביניים. נגיע לביתו של הרב סעדיה הגאון בבגדד. יש כבר תוכנית לאבטחת המקום בידי סוכני מוסד. אם זה לא יתאפשר אז לפחות לבית הכנסת של הרמב"ם במצרים. אבל הכי חשוב, לחקור את מגורי היהודים בתור הזהב בספרד. גם שם יש קברי רבנים יהודים. כבונוס יהיה משחק ליגה של ברצלונה. יהיה כיף, יוסי אוהד שלהם. מה לא עושים בשביל הילדים.
אל תדאגי. זה לא יהיה כמו לפני שנתיים, שתפסנו כמה ילדים שהשתכרו בטיול לצפון. לא, גם לא ירביצו לילד שלך כמו לפני שלוש שנים. אמא של יוסי, למה לחיות בעבר? למה להיצמד אליו במקום להתבונן אל העתיד? אנחנו מחנכים את הילדים לאהבת האדם, לסובלנות, לשיוויון ודמוקרטיה. לא לאלימות. אז תעבירי לי עד מחר את האישור לטיול בחברון. זה חשוב, הטיול הזה בשביל הילדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה