יום שני, 23 בספטמבר 2013

מכתב התנצלות לכבוד שר החוץ. לא אצא יותר למסעדה.

כן , עוד פעם שר החוץ מנפק תובנות מדהימות על המצב בארצנו הקטנטונת. אחרי שהציע להעיף ערבים, לפתוח במלחמה עם כל דבר שזז, להצהיר נאמנות או לשלול אזרחות, להחרים את המתנגדים להתנחלויות ,לחקור את ארגוני השמאל, לקרוא למעמד הביניים עשירים, וסליחה אם שכחתי משהו, בטוח שכחתי...היום הוא מציע לנו לא לאכול במסעדות בנווה צדק. מקסימום בפלאפל ליד. כדי לא להפריע לכבודו שמארח (כנראה על חשבוננו) מישהו מחו"ל. למי שעוד לא הספיק לכעוס: לקרוא ולכעוס כאן.
כבוד שר החוץ. השקעתי את מיטב זמני בלימודים בבית ספר. שירתתי ביחידה קרבית בצבא למרות שלא תמיד הסכמתי עם המשימות. למדתי מקצוע חשוב על חשבון הזמן והכסף שחסכתי בעבודות דחק שונות לא על מנת שלא אוכל להרשות לעצמי לצאת למסעדה פעם בשבועיים. או כפי שניסח זאת מאיר אריאל - למדתי מקצוע מועיל ונחוץ כדי שלא אהיה דחוק ולחוץ. אם הייתי רוצה להיות שייך למעמד עני שלא יכול להרשות לעצמו לצאת למסעדה לפעמים, לסרט, לסופשבוע בארץ או דירת שלושה חדרים (לא בתל אביב חס וחלילה, שם זה רק לעשירים באמת), לא הייתי מתאמץ. סליחה שהתאמצתי כל חיי כדי לחיות קצת יותר טוב. זה לא יקרה יותר.
כבוד שר החוץ, הרי הצעת חוק המשלבת את כל רעיונותיך ביחד. מסעדות ממוזגות בישיבה יוגבלו רק לאנשים שהם חברי מפלגות הקואליציה, או כאלו שקיבלו אישור מיוחד מכבודו. כל הרוצה לחגוג מאורע משפחתי כלשהו יכול להגיש בקשה מראש. אם הוא לא שמאלני אולי הוא יקבל אישורים התקפים לחמש שנים ליום נישואין,ימי הולדת לילדים (בתנאי שגם הם הצהירו נאמנות למדינה), וישב באגף נפרד המיועד לכך.
ההתבטאות מראה את יחסו של שר החוץ לרוב העם. אנחנו מפריעים לכבודו. אנחנו כמו פרה שבועטת בחלבן שמנסה לחלוב אותה. לתפיסתו, העם צריך להיות נאמן למנהיגיו, צייתן, לא בעל דעות הנוגדות את השלטון, כולם צריכים לעבוד למען השלטון ולא להילחם בו. העם הפשוט לא יכול לצאת לבילויים. בילוי במסעדה זה מותרות לחברי השלטון בלבד. כבוד שר החוץ, זה אולי מתאים לזמן והמקום בו נולדת, לא למאה ה-21, לא במדינה דמוקרטית.
כבוד שר החוץ. המעמד הבינוני רוצה להיות מעמד בינוני. אנחנו לא עניים. יש לנו כסף לאכול ואני לא מתבייש בכך. זהו כסף שהרווחנו ביושר, בעבודה קשה ובכישורים שיש לי ולאשתי. לא גנבתי ולא העלמתי מיסים. המעמד הבינוני הוא לא בטלן ולא גנב. הוא מעמד עובד. אם היית רואה מובטלים במסעדות, אז הייתי מבין קצת יותר את הביקורת. המחאה היא לא של אלה שאין להם. המחאה היא של אלה שעובדים הרבה ומקבלים בתמורה קצת מאוד. קצת שלא הולם את כישוריהם, תרומתם למדינה, השכלתם והשקעתם. לנו אין ארוחות עם קבלות, חדר במלון סמוך למקום עבודתנו בחינם, רכב ודלקן חינם ושאר הטבות. אנחנו גם לא דורשים. אנחנו רוצים לשלם עליהם, אבל לשלם מחיר הוגן. 
אם הייתי רוצה להיות עני הייתי הולך ללמוד בישיבה, בוחר לא לשרת בצבא ולא לעבוד באופן סדיר, ומקבל קצבה מהמדינה על כל ילד. זוהי בחירה חוקית שהמדינה מאפשרת לי. אני , כמו רוב המעמד הבינוני, בחרתי בדרך שתועיל גם לי וגם למדינה. מחיר הדיור הממוצע הוא כמחצית מהמשכורת הממוצעת. מחיר גן עד גיל שלוש הוא כשליש מהמשכורת הממוצעת. אתה מעסיק במשרדך איזה חשב שיעשה את החשבון? אדם משכיל ועובד צריך לחיות קצת יותר טוב. אם לא - מדוע שיתאמץ? מדוע שילמד וישקיע? ואז מי יממן את המשכורת שלך? את הארוחות שלך במסעדות? את הטיסות? מי יעשה מילואים? ישמור לך אישית על הבית? אולי עכשיו מובנת לך גודל הסכנה?
כבוד שר החוץ. למזלך, אנחנו אוהבים את המדינה הזו, ולכן נשארים בה. זאת למרות דעתך שאנחנו לא נאמנים למדינה וכאן רק בשביל הסושי והנרגילות. אין לנו ארץ אחרת. אתה לא יכול להחליף אותנו. המדינה היא העם, לצערך נתקעת כאן עם קבוצה של מעמד ביניים שרוצה לעבוד קשה ולחיות טוב. להעניק גם לילדינו אפשרות לחיות טוב. זו דרישה לגיטימית לאדם שעובד קשה. אנחנו עובדים קשה גם למען עצמנו ולא רק למען כבוד השרים ואורחיהם הנכבדים מחו"ל. ככה זה מעמד הביניים. בגלל שזוהי דמוקרטיה תצטרך להשלים עם המצב, כי דמוקרטיה זה שלטון העם ולא שלטון כבודו וחבריו.
ופניה אחרונה לשני הגורמים שאחראים על כבוד שר החוץ. ראשית כבוד ראש הממשלה. אולי תפטר את  כבוד שר החוץ. אנחנו נסתדר בלעדיו. אם פחדת לפטר אותו בשל ההתבטאויות האנטי דמוקרטית, שלא יגידו חס וחלילה שאתה שמאלני, אז כעת אתה יכול לפטר אותו על רקע אי-התאמה לסופרטנקר שלך. יועצי התקשורת שלך גם יוכלו להסביר לך שאתה גם יכול להרוויח מזה כוח פוליטי. זה יעזור לך בבחירות. ראש ממשלה שהוא גם חזק (מועמד למדליה אולימפית) וגם חברתי, שמתנגד לאלו שאינם חברתיים( וחברותיים). זה טוב לתדמית.
שנית לכל הבוחרים. זה אנחנו. אלו שבחרו בו אמורים לראות כעת את פרצופו האמיתי. הוא לא סופר את העם, הוא סופר מזומנים. הוא אוהב את העם נאמן, משל היינו כלב שמסתפק בבונזו מתחת לשולחן שבו הוא אוכל. אם בחרתם בו אז תדאגו לא לבחור בו שוב, ולהסביר זאת לחלק מהעולים הנאיביים שהצביעו לו (למזלנו רוב העולים לא נאיביים ולא הצביעו לו) .שחשבו שהוא יפתור את הבעיות הקשות שלהם. שפחות חשופים לתקשורת בעברית (ההפגנות היו שקטות מאוד בערוץ 9 , כמו שהוצנעו ב"ישראל היום" של ביבי). ולכל אלו שלא הלכו להצביע, שימו לכם מגנט על המקרר (רק תקוו שאין שם אנטריקוט, מעמד הביניים אוכל רק עוף ורק לשבת. אם כבוד שר החוץ ייגלה, הוא יחרים את האנטריקוט ואולי גם את המקרר...) סמנו את כל הפוליטיקאים שיצאו נגד מחאת המעמד הבינוני. עוד כשנתיים נגמר להם החוזה. עזרו לאזרחי המדינה לדאוג שהוא לא יחודש.
גילוי נאות. הכותב יצא בסופ"ש האחרון עם אשתו ושני ילדיו לארוחת בוקר במסעדה ללא סיבה מוצדקת. החשבון - 140 ש"ח לא כולל שירות. באמת השתדלנו לא להגזים. לא הסתכלתי אם המנה יוצרה בהתנחלות, פשוט הזמנתי. אני מתנצל, זה לא יקרה שוב בקרוב... בנוסף הצהרת הנאמנות של בני בן השש כנראה אבדה בדואר. נמנעתי לשלוח אותה במייל כדי שלא תכעס שיש לי חיבור לאינטרנט. עם שר החוץ הסליחה.
בברכת פרידה של שר החוץ מתפקידו. שב בבית, כבוד השר. תן למוחך הקודח לנוח. את הקופה שלך כבר עשית. נשלח לך פנסיה ואפילו קופון לאחת ממסעדות היוקרה הסמוכות למקום מגוריך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה