יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

עוד שנה ועוד שנה ופאי ארבעת המינים

לא, עדיין לא הגיע סוכות כמו שאפשר לחשוב מהכותרת, למרות שאכן הימים רצים להם בקצב מסחרר. אז הנה עוד שנה ועוד שנה וביחד זה כבר שנתיים. בלוגי חוגג יום הולדת שנתיים. כבר ילד גדול, הולך לבד, צועד אל העתיד הוורוד עתור קלוריות, מתכונים וסיפורים ברמות שונות של ריגוש ועניין לקהל הרחב.
קיבלתי הפתעה נעימה ביותר לקראת יום ההולדת, מתכון מהבלוג שלי פורסם בעיתון מעריב ובאתר nrg . מרגש במיוחד לראות את המתכון, פרי מוחי הקודח, על גבי נייר עיתון בתפוצה ארצית ותבנית פאי ששימשה עוד את חמותי, יפה ולבנה מתמיד ונראית כאילו השנים רק היטיבו איתה, המציגה בגאווה את תכולתה הטעימה.
ובגלל שאין, אין, אין חגיגה בלי, בלי, בלי עוגה. אז אצלי במקום העוגה יש פאי, בחירה מושלמת לקיץ. צבעוני, קל להכנה וטעים בצורה מטרידה במיוחד עבור כל אלה שעוד מנסים לפצוח / לשמור על דיאטה. כי חייבים לטעום לפחות ארבע פרוסות, עם פרי אחר כל פעם, כדי להחליט מה טעים יותר. ואם קשה להחליט - אז אפשר גם לקחת סיבוב שני... מבחינת השורשים - נשארים במזרח אירופה, המקור של הפאי הוא הפעם מצ'כיה. לפי מה שראיתי באינטרנט, עוגות כאלה מאוד פופולריות שם, בגדלים שונים - מגודל בתבנית הפאי כמו שאני עשיתי ועד לעוגיות אישיות קטנטנות בקוטר 5 ס"מ. אין ספור וריאציות לפירות וגם אפשר לגוון עם הבצק - החל מבצק שמרים ועד לבצק עלים. אפשר להוסיף גם ריבה, אגוזים... יתרון אדיר כי אפשר להרכיב את העוגה מכל מה שיש בבית, וכל זה - פשוט להכנה, ללא רידוד בצק, קירור הבצק במקרר, אפייה מוקדמת ושטויות אחרות. תסלחו לי על כמות התמונות שלא אופיינית לי - הפעם יצאה לי גם עוגה פוטוגנית. אגב, זאת אותה התבנית שזכתה לתפוצה ארצית...

מצרכים (לתבנית פאי בגודל 28 ס"מ):
לבצק:
300 גר' קמח רגיל
120 גר' חמאה קרה
140 גר' סוכר
1 ביצה
2 כפות חלב
1/4 כפית גרידת לימון
קמצוץ מלח
למילוי:
250 גר' גבינה לבנה 5%
1 ביצה
3 כפות סוכר
4 סוגי פירות לפי בחירה, אצלי: 2 שזיפים, חצי תפוח ירוק, דובדבנים לבנים ודובדבנים כהים מגולענים
הכנה:
לערבב את הקמח עם הסוכר, מלח וגרידת לימון. להוסיף את הביצה ואת החלב. לחתוך את החמאה הקרה לקוביות קטנות ולהוסיף לבצק, לעבד בפולסים במעבד מזון מצוייד בסכין פלסטיק / מתכת.
למרוח את תחתי התבנית ודפנותיה בחמאה. לסדר שני שליש מהבצק בתבנית ולשטח - גם ליצור דפנות.
לערבב את הגבינה עם הביצה והסוכר ולסדר מעל הבצק. לקחת קצת מהבצק הנותר וליצור "נקניקיות" דקות ולחלק בעזרתן את הפאי לארבעה רבעים. אם הבצק מתפורר מדי וקשה ליצור את ה"נקניקיות", להוסיף כמה טיפות חלב קר.

בכל רבע לסדר פרי אחר


כמה צבעוני ויפה זה נראה...

את הבצק הנותר לפורר בידיים ולסדר מעל הפירות. אם הפירורים לא "פירוריים" מספיק, אפשר להוסיף עוד כף קמח.

לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 190 מעלות כ-35 דקות. שנזכה לשנה הבאה, עד מאה ועשרים שנה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה