יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

עוגת שוקולד אקזוטית (וגם לפסח)




השעה תשע בערב. הילדים מתחילים להירגע ולהירדם בחדרם. נשארו לי שלוש שעות מהיום שלי, שהן  באמת שלי. אפשר להכין תה ולשבת עם הבעל בסלון לדבר על מה שהיה ומה שיהיה. לתלות כביסה. להתקשר לאמא לשאול לשלומה. לקרוא ספר. לקפל כביסה. לעשות כלים. לבשל ארוחת צהריים למחר שיהיה מה לאכול כשחוזרים מעבודה / בית ספר. לפתוח את הבלוג שלי ולנסות לכתוב רשומה - ואז לגלות שהשעה כבר אחרי שתיים עשרה בלילה ומחר שוב אקום עייפה ואתפלא למה אף פעם לא מצליח לי ללכת לישון מוקדם. שוב נשבעת לעצמי שהיום אלך לישון בעשר ויודעת ששוב זה לא יצליח לי. יש רק שלוש שעות פנויות ויותר מדי דברים להכניס לתוכן. בזמן האחרון דווקא עזבתי קצת את הבלוג. תמונות של אוכל טעים נערמות בדיסק הקשיח בתיקייה d:/my documents/cook/not published אך המוזה איננה. תיאבון דווקא יש...

הנה מתכון לעוגה מיוחדת, שוקולדית בוודאי וברוח החג הבא אלינו לטובה - ללא קמח. קלה להכנה, רק לא להתעצל ולסנן את הפסיפלורות מהגרעינים. אני התעצלתי (נסחפתי עם קלות ההכנה... ) ובגלל הגרעינים העוגה הייתה... איך נגדיר... "קריספית". יש אנשים שלהם זה לא הפריע, לי עדיין היה טעים מאוד אבל בפעם הבאה אסנן את הפירות. שילוב מפתיע ומיוחד לאוהבי שידוך בין שוקולד לפירות חמצמצים.





מרכיבים (תבנית מלבנית 33X27 ס"מ):
200 גר' שוקולד מריר קצוץ
200 גר' חמאה / מרגרינה
6 כפות קקאו
1/4 כפית מלח
6 ביצים מופרדות
1/2 כוס מחית פסיפלורה (ללא גרעינים!)
1 כוס סוכר
1/2 1 כוסות שקדים טחונים לאבקה
הכנה:
להמיס שוקולד וחמאה ביחד במיקרו.
בקערה לטרוף יחד לתערובת אחידה קקאו, מלח, חלמונים, מחית פסיפלורה, חצי כוס סוכר ושקדים טחונים. להוסיף את השוקולד המומס והחמאה ולערבב.
להקציף את החלבונים עד שנוצרות גבעות רכות. להוסיף את יתרת הסוכר בהדרגה ולהמשיך להקציף לקבלת קצף יציב ומבריק. לקפל שליש מהקצף לתערובת השוקולד, להוסיף בהדרגה את הקצף שנשאר ולקפל.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-25-30 דקות (חשוב לא לאפות יתר על המידה, הקיסם צריך להיות כמעט יבש עם מעט פירורים לחים)


מקור: שוקולד מבית "על השולחן" בעריכת קרין גורן
אפשר להגיש ישר מהמקרר, בטמפרטורת החדר או מחומם כמה שניות במיקרו, זאת האופציה העדיפה עלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה