יום חמישי, 12 בספטמבר 2013

לביבות הכי טעימות - ארוחת בוקר מושלמת





בעיר שלנו מתקיים פרוייקט של "מצטיינים בגיל הרך". כ-200 תלמידים מכל העיר - מכיתות גן חובה, כיתות א` וכיתות ב` נבחרים על ידי המחנכים שלהם ונשלחים לפרוייקט. זה עדיין לא מחוננים - מבדקי המחוננות עושים בסוף כיתה ב`, אבל די בדרך... והילדון המדהים שלי נבחר, ביחד עם עוד ילד מהגן שלו. לא שהיה לי ספק שהוא כזה... אבל איזה כיף! כל כך גאה בו. ובנו - כי אנחנו אחראים, לא?.. חושבת על זה והחיוך לא יורד לי מהפנים.
ואז פתאום נזכרת. בן אדם שהכי בעולם היה אמור להיות שמח מהישג זה של הילד שלנו. אבא שלי היה זוכה לטלפון הנלהב הראשון.
- אבא, תקשיב, גילעד נבחר לתוכנית מצטיינים!
- יופי. ידעתי.
- מה פתאום ידעת?! איך ידעת?
- נו, אני לא חשבתי אחרת. זה הרי הנכד שלי. למה, את מופתעת? אני לא.
- אבא, אבל זה 200 תלמידים מכל העיר!
- הוא לא 200. הוא הכי טוב מכולם. את זוכרת איך ביום הולדת שלך שיחקתי איתו דומינו והוא ניצח אותי?..
את הדיאלוג הזה אני יכולה רק לדמיין. נכון. ביום הולדתי ב-26 ליולי היית כאן אצלנו בבית. אכלנו ארוחת צהריים. שיחקת עם גילעד דומינו וסולמות ומגלשות. והילד ניצח כל הזמן ואתה כל כך התלהבת. זאת היית הפעם האחרונה שגילעד ראה אותך. מי חשב שזה יקרה בצורה כל כך מהירה, כל כך אכזרית. היית בן אדם הכי בריא. ושבועיים אחר כך אושפזת. ב-14 לאוגוסט. ב-14 לספטמבר, יום ביום - איזו ציניות, איזו אכזריות! הייתה הלוויה. באזכרה של חודש הנחתי שלושה אבנים. אחד בשבילי, אחד בשביל גילעד ואחד בשביל כרמל התינוקת שכבר לא תזכה לנצח אותך בדומינו. היום - זה כבר חודשיים. אני יכולה רק לדמיין איך אני מספרת לך על ההשגים המדהימים של גילעד. ואתה אפילו לא מופתע, כרגיל. כי ידעת שהוא הכי בעולם. כמו שאני תמיד הייתי בשבילך הכי בעולם. אז אבא, אתה שומע? גילעד נבחר למצטיינים.
החוג מתקיים בתוך בית ספר יסודי. גילעד כל כך התרגש להיות בתוך בית ספר, הרגיש ילד גדול. נכנסתי איתו לכיתה. לכיתה! לא יאומן, ילדון שלי בכיתה. יושב בכיסא, מסתכל על המורה. עיניים חכמות ומבריקות. החיים ממשיכים, לגילעד זה נראה טבעי, הרי גם סבתא, אימא של אבא שלו, מתה לפני שנתיים וחצי. החיים ממשיכים, אבל למה בכזאת מהירות?
לכבוד החיים שממשיכים ובעיקר לכבוד הילדון המצטיין שלי - לביבות שגילעד הכי הכי אוהב.



מצרכים:
1 כוס ריוויון / יוגורט חמוץ (אני מעדיפה יוגורט דנובה)
1 ביצה
2 כפות חמאה מומסת
1 כפית תמצית וניל
1 כוס קמח
2 כפות סוכר
1/4 כפית מלח
1/2 כפית סודה לשתיה
1 כפית אבקת אפיה
הכנה:
לערבב את היוגורט עם החמאה, הביצה ותמצית וניל. לערבב בנפרד את הקמח, מלח, סודה ואבקת אפיה. להוסיף את הנוזלים ליבשים ולערבב ביחד. חשוב - לא לערבב יותר מדי. הבלילה צריכה להיות עם גושים שיעלמו לבד אחרי שהתערובת תעמוד 15-20 דקות.
לתת לבלילה לעמוד כ-20 דקות, בשלב זה אפשר להוסיף פירות / צימוקים, מה שאוהבים. לשים כף של תערובת במחבת מחוממת עם טיפה שמן.
אנחנו הכי אוהבים עם תפוחים - אז אני מוסיפה לבלילה גם חצי כפית קינמון ומגישים עם דבש, יאמי...... וגם בלי תוספת יוצא טעים מאוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה