יום שבת, 28 בספטמבר 2013

מלא חורף...

נראה לי פעם ראשונה מאז שאני זוכרת את עצמי אני רוצה שהחורף הזה ייגמר כבר. אני מתה על חורף ועל גשם (ועל מאכלי חורף בעיקר) אבל דייייי, מיצינו. להתלבש ארבע שכבות (ואחר כך לכבס - וגם אבוי! לקפל אותן ולשים חזרה בארון), להדליק חימום לילדים, להתנדנד מווירוס לווירוס, די, נמאס. או שהזדקנתי או שהחורף הזה קשה מהרגיל. ומה הכי גרוע? המחשבה שבעוד חודשיים בדיוק אבכה שחם לי ומגעיל לי ואי אפשר להוציא את האף מהמזגן ומתי כבר יהיה חורף. כמו שאומרים, פולנים, אף פעם לא מרוצים.
אז לפני שהחורף נגמר באמת, עוד טעימה ממאכל מהזן החורפי - ממולאים. אני מתה על ממולאים, בכל צורה שהיא. צבעוני, טעים, הכי חורפי שיש. הסיר הכי גדול יוצא אל האור, החלונות מתמלאים באדים ואני טועמת וטועמת, כף אחרי כף, מרוטב עגבניות משגע. לא תמיד יש לי סבלנות לגלגל ולמלא, אך מדי פעם, בסוף שבוע, כשיורד גשם בחוץ, אפשר וגם צריך להשקיע. ממולאי מנגולד כבר טעמתם? לא?! רוצו להכין, מהר, לפני שהחורף ייגמר.
אני ראיתי את המתכון בבלוג של רחל בניאש מזרחי ולמרות שזה היה בים ראשון, כבר ידעתי מה אני עומדת להכין ביום שישי. בעלי אמר על הפלפלים שזה בדיוק אותו טעם של ממולאים שסבתא שלו הייתה מכינה, וזאת מחמאה הכי גדולה שיש. כי עם טעם נוסטלגי של ילדות לא מתווכחים. המתכון בשינויים קלים שלי.
ממולאים מנגולד 
מצרכים 
2 חבילות עלי מנגולד  (נשאר לי מילוי אז הוספתי עוד 5 פלפלים)
למילוי:
800 גר' בשר (ערבבתי הודו + עגל)
2 פרוסות לחם לבן - להרטיב במים ולסחוט היטב
1 בצל קצוץ
1/2 כוס אורז לבן
1 עגבנייה קצוצה דק
2 כפות רסק עגבניות
2 כפות שמן
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס
לרוטב:
4 כפות רסק עגבניות (אריזה של 200 גר')
מיץ מחצי לימון
תיבול: כפית סוכר, מלח,  פפריקה אדומה מתוקה
הכנה:
לטגן את הבצל עד להזהבה. להוסיף את האורז, לערבב ולטגן יחד כמה דקות,.
להוסיף לכל שאר החומרים למילוי ולערבב היטב.
טיפול בעלי מנגולד:
לחתוך את החלק הלבן. לשטוף היטב, לשפוך מים רותחים על העלים, לסנן ולקרר - כך העלים הופכים לרכים וגמישים (וכן, ניסיתי מתוך החיפוש התמידי שלי אחר קיצורי דרך לוותר על שלב הזה - לא עובד! אחרת העלים קשים ונקרעים במהלך הגלגול...)
להניח את העלה על משטח עבודה. לקחת כף מתערובת הבשר ולהניח בחלק הצר של העלה, לקפל פנימה את הדפנות החיצוניות ולגלגל את העלה.
להניח בסיר גדול ושטוח בצפיפות אחד ליד השני. אם נשאר מהמילוי - אפשר למלא גם ירקות אחרים, כמו פלפלים או עגבניות.

הכנת הרוטב:
לערבב את הרסק עם התבלינים ומיץ לימון. להוסיף כוס מים רותחים. לערבב ולשפוך מעל הממולאים.
להוסיף מים רותחים עד כדי כיסוי הממולאים.

להביא לרתיחה, להנמיך את האש ולבשל מכוסה כשעה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה