יום רביעי, 25 בספטמבר 2013

לצ`ו הונגרי עם נקניקיות במחבת


אתמול אספתי את הילד מבית הספר והלכנו לבקר בגן בו היה שנה שעברה. נכנסו והרגשתי כמה אני התגעגעתי. כן, כן , אני, הילדון התגעגע - זה ברור. אבל גם אני התגעגעתי. לשומר החייכן בכניסה שמכיר כל הורה של כל ילד ואין סיכוי שמישהו זר יוכל להיכנס לתוך הקומפלקס של 4 גנים הנמצאים שם. לסייעת שכל יום הייתה חותכת סלט פירות ענקי כדי שכל הילדים יאכלו - כי פירות שאנחנו שמים סתם בתוך קופסת האוכל תמיד חוזרים הביתה בלי שנגעו בהם. בוודאי לגננת המדהימה שהייתה לנו, שלימדה את הילד שלי כל כך הרבה דברים - והאמת גם אותי. לקבלת שבת, למסיבות ולחגיגות ימי הולדת שהיינו חוגגים בגן. לספרייה של הגן שלא נעים לי להגיד - הרבה יותר מושקעת מספריית בית הספר. אבל מעבר לכל התגעגעתי לתחושת הביטחון. הייתי מביאה את הילד לגן והייתי יודעת שהוא מוגן. שהוא בטוח. גם אם היה חוזר לפעמים עם שריטה או מכנס קרוע, הוא היה מוגן. בבית הספר זאת תחושה שחסרה לי מאוד. ועוד מזלי שאצלנו זה בית ספר חדש במתכונת של בית ספר צומח ואנחנו השכבה הראשונה - כלומר כרגע יש שם רק שלוש כיתות א' ואין את החיכוך המאיים עם התלמידים חמש שנים מעל הילד שלנו. אבל המרחב הפתוח יותר, המבנה הגדול, המערכת עצמה - אני מרגישה הרבה פחות בטוחה והכי עצוב לי לחשוב שהתחושה הזאת רק תלך ותעמיק עם הזמן. אילו הייתי יכולה לשמור על הילד כל הזמן בחממה של גן חובה, אבל הוא גודל. עוד מעט הוא יתחיל לקבל טלפונים מהחברים ויסתגר בחדר כדי שלא נצותת. עוד מעט יבקש דמי כיס וירצה ללכת עם החברים לקולנוע. עוד מעט הוא ירצה לשבת בחוף עם החברה. עוד מעט הוא יוציא רישיון ויבלה בפאבים עד אמצע הלילה. ואנחנו נשב כאן בבית בסלון החשוך, נחכה לו ונחשוב כמה טוב היה בגן חובה... חלק מתהליך ההתבגרות שלו ושלנו...
ואם מדברים על ילדים - הנה מנה אולטימטיבית לילדים שגם מבוגרים מאוד אוהבים, ובעיקר אמאות עובדות בגלל קלות ומהירות ההכנה. מושלם לארוחת צהריים של אמצע השבוע, הולך עם קוסקוס, אורז, פתיתים או פסטה.
מצרכים:
1 בצל גדול, קצוץ
4 פלפלים צבעוניים פרוסים לרצועות דקות
800 גר' שימורי עגבניות מרוסקות (או 4-5 עגבניות קצוצות)
קופסא קטנה של רסק עגבניות
תיבול: מלח, פלפל שחור, כף סוכר, כף פפריקה אדומה מתוקה
10-12 נקניקיות עוף - לחתוך לעיגולים עבים (אפשר לשלב גם נקניקיות מרגז)
הכנה:
לחמם קצת שמן במחבת גדולה, לטגן את הבצל עד להזהבה, להוסיף פלפלים ולטגן כ-10 דקות. להוסיף את העגבניות, רסק והתבלינים, לכסות ולבשל כ-20 דקות, להוסיף קצת מים רותחים במידת הצורך.
במקביל לחמם קצת שמן במחבת נפרדת ולטגן שם את הנקניקיות הפרוסות עד שהן מזהיבות.
להוסיף את הנקניקיות לרוטב העגבניות ולבשל יחד כ-5 דקות נוספות.
מקור להשראה: בני סיידא, "ברגע האחרון"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה