יום רביעי, 11 בספטמבר 2013

סיינפלד - האיחוד - גרסת ישראל 2009

 
לפעמים אני מרגישה שאני חיה בתוך סדרה קומית. ואם כבר קומית - אז שתהיה איכותית כמו סיינפלד. אחד הפרקים שהכי אהבתי בסדרה - show about nothing. מניחה שבערך 95% מהגולשים ראו את כל הפרקים של סיינפלד לפחות פעמיים (אין דבר כזה - יותר מדי שידורים חוזרים), אז הצגת הנושא כאן היא מיותרת. תמצית הציניות, תמצית החיים. ביום שלישי השבוע ישבתי בעבודה והרגשתי שוב שאני בתוך סדרה קומית. וספציפית - בתוך הפרק של "show about nothing".
 
הנה סיטואציה. שנת 1985, נניח. כיתה ג`. המורה מנסה להסביר משהו ואיזה חוכמולוג מפריע כל הזמן. המורה מתעצבנת, בסוף גם הכיתה מנסה להשתיק את החוכמולוג. אבל מה? החוכמולוג שתק מזמן, אבל השיעור נעצר וכל הכיתה עסוקה כבר עשר דקות בלהגיד "ששששששששש". "נו, די כבר!" צועקים בשורה האחרונה. "מספיק!" עונה ההיא עם הצמות ליד החלון.
 
עברו כמה שנים. שנת 2009. אותם התלמידים כבר יצאו לחיים הבוגרים. חלקם עם תואר, חלקם יושבים בכיסא עור של מנהלים, חלקם נשואים, לחלקם כבר יש ילדים בכיתה ג`. אבל מה? אם יש הזדמנות לצעוק "שששששששששש" לכל כיוון, להעביר את הבוקר בכיף וצעקות במקום להקשיב למורה, סליחה, לקבוע פגישה חשובה, אז הולכים על זה.
 
13.06.09 השעה 8.49. בחורה בשם רויטל (אותה אני לא מכירה בכלל) רוצה לשתף כמה מחבריה בתמונות שצילמה במהלך הטיול בארה"ב. לפי מה שזיהיתי - תמונות של ברודווי, על מסך ענק - מוקרן פרק של סיינפלד. תקנאו לכם... וכאן קורה אוי וואוי. רויטל שמתרגשת מהזיכרונות על החופשה המדהימה לוחצת על הכפתור הלא נכון בפנקס הכתובות האלקטרוניים. והמייל מופץ לכתובת הבאה - *allagents. וזה אומר - כל עובדי החברה הענקית בה עובדת רויטל, כל סוכני חוץ שבקשר עם החברה, העובדים של הסוכנים ומי לא הופכים בשנייה לשותפים לתמונות של ברודווי הלילית. תמונות יפות, אגב. חצי דקה דפדפתי בהם, קצת נאנחתי, קצת רציתי להיות בניו יורק, קצת הרבה רציתי חופש. קצת הופתעתי למה התמונות הגיעו אליי, ואז ראיתי בשורת הכתובות את *allagents. טוב, עכשיו ברור. ריחמתי על רויטל המסכנה שעשתה פאדיחה לא קטנה, מזל שאלה לא היו תמונות פרטיות מדי... מחקתי את המייל וניסיתי לעבוד. אבל מה.... פתאום ההיא עם הצמות ליד החלון צעקה "שששששששששש!"
 
מכאן - הציטוטים שאני מביאה ידברו בעד עצמם. אוי, וכמה שהם ידברו! בלי הפסקה ידברו... show about nothing.
 
8.56 מגיע מייל תגובה ראשון. ומשם זה ממשיך, שלושה מיילים בשנייה. בכחול - המיילים המקוריים אותם העתקתי בשיטת ה"קופי-פייסט" המנצחת, בשחור - הערות ציניות שלי. למרות שניסיתי לא לתת פרשנות, לפעמים היה קשה מדי להתאפק.....
 
דני: בוקר טוב. לדעתי שלחת לי תמונות  ?????????
תמי: נראה לי שטעיתם במייל. אודה באם תסירו אותי מרשימת התפוצה. תודה.
יעקב: לא ברור לי ????
שרית: שלום לכם, נראה לי שגם אני עליתי בטעות על המייל הזה, אנא הסירו אותי מרשימת התפוצה. תודה
תהילה: שלום, נראה לי שיש טעות במייל. המייל הגיע אלי
שי: מי אתם??? תפסיקו להפציץ את המייל שלי עם מיילים אני חושב שיש פה טעות, מי זאת רויטל?
דנית: כנ"ל......
סמדרהי רויטל לא הבנתי מה שלחת לי תמונות? 
לימור: בוקר טוב, גם אותי תסירו...
משה: כנ"ל
דורית: גם אני לא קשורה למייל – בבקשה .. נראה לי שמדובר בטעות
אתי: כנ"ל
אתי: בוקר טוב נראה לי שנישלח אליי בטעות
ליהי: בטעות הגיע אלי
ברכי: כנ"ל :)
אתי: לא שייך אלי כנראה יש טעות
מיכל: חבר`ה, במקום כל אחד לרשום שיש טעות. אני חושבת שהמסר עבר למי ששלחה שיש טעות!!! גם אני קיבלתי בטעות. תעשו השב רק למי ששלחה ולא השב לכולם, כך שרק היא תקבל את המייל. אין צורך בכך שכולם צריכים להיות מכותבים!!! (סוף סוף נשמע קולה של המורה....)
שני: נא לא לשלוח מייל חזרה ב- "השב לכולם"  !!!! (זאת התמלמידה המצטיינת, הבינה מהר...)
ישראל: בוקר טוב לאנשים הנכבדים! מה אתם רוצים מחיי לא אני שלחתי לכם ! (זה כנראה הקול מהספסל האחורי)
רותי : שלום לכולם. אני גם חושבת שבטעות נשלחים אלי מיילים שלא שייכים לי (דההההה?!)
שחר: כנ"ל
 
בינתיים השעה 9.24 ורויטל המסכנה שמה לב למה שהיא עשתה. כנראה לאחר שיחה עם איש תמיכה טכנית היא מנסה לתקן את הנעשה -
רויטל would like to recall the message
פחחחחחחחחחחחחח מאוחד מדי...... החגיגה בעיצומה
 
אתי: אתם לא חושבים שהגזמתם, תענו רק לרויטל!!!!!!!!
דקלה: יש כאן טעות!!!! תפסיקו לשלוח לי אימליים
 
והנה רויטל בכבודה ובעצמה מנסה להרגיע את הכיתה הטיפולית:
שלום לכולם המייל נשלח בטעות לכולכם מצטערת ויום נעים

שרית: נא הסירו אותי מרשימת תפוצה זו.
אורנה: יש טעות האימל לא שייך לי בבקשה לא לשלוח
ישראל: מדוע אתם שולחים אלי לא אני שלחתי! (שוב ההוא מהספסל האחורי...)
רונית: היי, כנ"ל
גיל: כנ"ל.
לאה: די כבר לשלוח את המייל הזה חסמתם את הדואר מאיפה זה בא????????????????
אביבה: לא לשלוח לי מיילים בבקשה אין לי קשר אליכם ואני לא יודעת מי אתם!!!!!!!!!! (הכיתה מתחילה להתחמם.... עוד מעט המנהלת תבוא...)
יצחק: טעות. להסיר אותנו.
ציפי: דיי     דיי     דיי   !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ממש זעקה לחופש.....)
אירינה: טעות, נא לא לשחוח יותר...
ענת: מי שהגיב למייל שנשלח עשה טעות איומה כי כל אחד מגיב וזה מגיע שוב לכולם אנא פשוט מחקו את ההודעה ואל תגיבו ואז לא נקבל יותר אחרת לא נפסיק לקבל מיילים ולעבוד כל היום במחיקות (רגע, זאת המנהלת?! ומה רע לעבוד כל היום במחיקות? בכיף, אני אומר)
יצחק: אין לי עוד מושג מה עושים. כל שנייה אנו מקבלים 20 מיילים שגויים.
יצחק: באמת  די.
יצחק: כמאה מיילים שגויים מחקתי. באמת מספיק. הורידו בבקשה גם אותנו מהתפוצה. (אתה שולח כבר שלישי ברציפות, אם היית עוצר, היה לנו 97 מיילים למחוק ולא 100...)
טלי: הורידו אותי מהתפוצה
רויטל: שלום לכולם אני מצטערת אבח המייל נשלח לכולכם בטעות. סליחה ויום נעים (אל תתנצלי, רויטלי, אנחנו מזמן הבנו שזה היה בטעות, אבל איזה כיף להשתולל במקום שעור תורה!)
אביבה: מה יהיה נצא מזה מתיי שהוא מספיק לשלוח מיילים! ! ! ! ! ! ! !
לאה: גם אני לא יודעת במה מדובר
רונית: חברים היא שלחה מייל שבטעות היא שלחה לכולם והצטערה. טוב דיייי צריך להמשיך לעבוד.....:) כל שניה אני מקבלת מייל.. (מישהי מבינה שהגזמנו. בואו נרגע לפני שנקבל עונש קולקטיבי...)
דליה: הורידו אותי מהתפוצה
ירדנה: הורידו אותי מתפוצתכם - לא שייכת לנושא. תודה מקרב לב.
אלי: גם לי נמאס לא שייך אלי!!!!!!!!!!!!!!! לא להגיב למחוק
 
השעה 15.08. המייל של אלי היה האחרון בחגיגה. הנה עוד יום עבודה כמעט נגמר. לא נורא, מחר יש יום חדש.
 
שבת שלום לכולם. סיינפלד לנצח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה