יום ראשון, 29 בספטמבר 2013

לונדון לא מחכה לי


אבל בלונדון יש יותר סרטים, בלונדון יש מוסיקה טובה, בלונדון אנשים יותר אדיבים והקיץ בלונדון יש גם אולימפיאדה. חוה אלברשטיין טוענת שבלונדון גם היאוש נעשה יותר נוח - בינתיים יש לנו הרבה תקוות לגבי המדליות האולימפיות. בשלושת הצבעים, ארד, כסף וזהב. ודגל בצבעי כחול ולבן שיעולה על פודיום האלופים. באולימפיאדה האחרונה (מה, כבר עברו ארבע שנים?!) גילעד למד את כל הדגלים ואת ערי הבירה של המדינות שהשתתפו באולימפיאדה. "אמא, נכון זה דגל של בוליביה?" - היה שואל אותי. לא זוכרת, תבדוק באטלס - הייתי עונה לו, מנסה לא להסגיר את העובדה שפיסת אינפורמציה זו מעולם לא הטרידה תאי המוח שלי. "של איזו מדינה הדגל הזה, ירוק עם הג'וק השחור באמצע?" ג'וק? על הדגל? לא יודעת, אבל אני כבר לא אוהבת את המדינה הזאת. בוא נבדוק באטלס, הייתי עונה, קצת (או הרבה) מוטרדת מהסיטוארציה בה ילד בן שלוש וחצי יודע משהו שלי אין מושג בו. מה אמא של אלברט איינשטיין הבינה בתיאוריית היחסות - מנסה אני להרגיע את עצמי. או אמהות של ספורטאים אולימפיים. הן לא חייבות להיות אלופות בעצמן.
שיהיה בהצלחה לספורטאים הקטנים שלנו ולספורטאים הגדולים שלונדון כן מחכה להם. ואני חייבת לסיים כל רשומה במתכון (כי לשם מה התכנסנו כאן היום?..) ולאחר הקדמה "ספורטיבית" שכזאת כבר אי אפשר לשים מתכון לעוגה... אז הלכתי לחפש משהו בריא יותר ודיאטטי יותר. ו... זה לא יאומן, כל התמונות השמורות אצלי בתיקייה במחשב של מתכונים שטרם פורסמו - עוגה, עוגה, עוגה, פשטידה, עוגה, עוגה, הנה משהו שהיה טעים מאוד אבל כבר בעצמי לא זוכרת מה שמתי בפנים, עוד עוגה... או, בבקשה, הנה סלט! (ואני כבר חשבתי שאנחנו חיים בעיקר על שוקולד מריר...) ועוד איזה סלט קייצי וטעים - שנולד בשלוש דקות לפני הגעת האורחים (עוד נשאר לי זמן לעשות לו "בוק" קטן). המתכון וההכנה בשיתוף פעולה מוצלח במיוחד של בעלי ושלי. חוסל ראשון על השולחן...
סלט עלים ופירות ברוטב רימונים

מצרכים (כל הכמויות מוערכות בלבד)
תערובת חסות ועלי בייבי
2-3 משמשים חתוכים דק
1 נקטרינה, חתוכה דק
חופן חמוציות מיובשות
חופן גרעיני חמנייה
גרגירי רימון (מומלץ מאוד להוסיף - בעונת רימונים)
לרוטב:
2 כפות סילאן
2 כפות רכז רימונים
2 כפות שמן זית
1 כף מים קרים (רק אם הרוטב נראה סמיך מדי)
טיפה מלח
הכנה:
לקרוע את עלי החסה ועלי הבייבי לפיסות. להוסיף את כל שאר המצרכים של הסלט.
בקערית נפרדת לערבב היטב את כל המצרכים של הרוטב. לשפוך מעל הסלט, לערבב בעדינות.


פינת הפרגון

מתכון זה נבחר ופורסם על ידי מעריב באתר NRG

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה