יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

החטא ועונשו - דיאטה אחרי החגים

טיילתי, נחתי, ישנתי, קראתי שלושה ספרים, שיחקתי עם הילדים, אירחתי חברים, בישלתי, שתיתי, אכלתי, העלתי קילו וחצי. כמה חבל שנגמר. התעוררתי בבוקר בתחושה של שביזות, הגעתי לעבודה באיחור של חצי שעה, הכנתי קפה וחמש דקות בהיתי במסך המחשב בניסיון להבין מה אני עושה כאן ולחשב מתי יוצא חופש הבא. וכל זה - שעוד עבדתי חלקית בחול המועד. אבל לדברים טובים - כמו חופש - מתרגלים מהר. עכשיו צריך לחזור לשגרה, בין היתר - גם לשגרה הקולינרית. זה הזמן לשלם על חטאי החג. חטאים שונים כמו עוגת שוקולד עם 400 גר' שוקולד מריר (ובלי טיפת קמח...) עוד יבואו בהמשך. נתחיל בעונש על החטא, דווקא עונש טעים יצא לי. אין מי שלא מכיר את המשפט "דיאטה אחרי החגים". אחרי החגים כבר כאן, מי אמר שתיכף יום העצמאות?..
דג - אימפרוביזציה שלי, בהתאם לירקות שהיו זמינים באותו רגע. והתוספת?.. אין תוספת טעימה מפירה. אני אוהבת את הפירה שלי עם בצל מטוגן והרבה פטריות מוקפצות בשמן זית, אפשר לגוון ולהוסיף גם גזר או פלפלים קלויים. תענוג - שעולה בהרבה פחמימות. הפעם ניסיתי גרסה אחרת לפירה, קלילה הרבה יותר, טעימה והכי מתאימה לדג. ועכשיו אפשר להנות בלי נקיפות מצפון מכוס קפה חזק עם עוגת שוקולד עם 400 גר' שוקולד מריר שנשארה מהחג.
פירה כרובית
מצרכים:
כרובית בגודל בינוני, מפורקת לפרחים
2 תפוחי אדמה חתוכים לקוביות
תיבול: מלח ופלפל שחור גרוס, 2 כפות שמן זית
הכנה:
לבשל תפוח אדמה וכרובית בסיר עם מים עד לריכוך מלא. לסנן, לשמור כחצי כוס ממי בישול.
להעביר את הירקות למעבד המזון, להוסיף שמן זית ותבלינים ולטחון לקבלת מרקם חלק. אם המרקם סמיך מדי, להוסיף בהדרגתיות ותוך עיבוד מהמים בהם בושלו הירקות.
פירה - ליה שומרון, מתוך "מתכון בטוח"

דג סול עם ירקות בתנור
מצרכים:
6 פילה דג סול
1 בצל פרוס לחצאי טבעות דקות
1 קישוא חתוך
3 עגבניות פרוסות
250 גר' פטריות שמפיניון טריות
תיבול: מלח, פלפל שחור גרוס, טימין, שמן זית
הכנה:
לפרוס את כל הירקות. להניח בתבנית שמתאימה לתנור, לתבל, להזליף שמן זית בנדיבות, לערבב עם הידיים.
להניח פילה דג מעל, לתבל את הדג, להזליף עוד קצת שמן זית.
לאפות בתנור מחום לחום של 180 מעלות כ-20 דקות.

ולסיום - לא יכולתי להתאפק - גילעד וכרמל, כמה קשה היה לבחור תמונה מתוך מאות שצילמנו בימים אלה. שיהיה אביב מלא פרחים וחיוכים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה