יום שישי, 27 בספטמבר 2013

טארט תאנים, דבש ושמנת מתוקה



שמתם לב שכבר ספטמבר? עדיין חם בחוץ אבל כבר יש אפרוריות מסוימת באוויר. בשש ורבע בבוקר, כשאני קמה והולכת לבדוק את הילקוט של הילד אפילו קריר. בפיזור בוקר כשדרך של חמש דקות לוקחת לי חצי שעה בגלל הפקקים כבר לא מדליקה מזגן ברכב. כבר עולה בין בנות המשרד השיחה האופיינית לתקופה - איפה עושים את החגים. מעלים חישובים - אם עשית פסח אצל החמות, האם זה נותן פטור לראש השנה... שיחה שתמיד גורמת לי להיות קצת עצובה ולקנא באנשים עם משפחה גדולה ומסורת החגים המקובעת. גם קבוע זה טוב לפעמים. כמו הסמלים של חג וריח של דבש.
אולי בגלל החג המתקרב, כשקיבלתי מחמי סלסלת תאנים, החלטתי לשדך אותם לעוגה עם נגיעה של דבש. ובגלל ההצלחה הגדולה שהייתה לטארט ארבעת המינים, החלטתי לרקוח טארט באותו הסגנון - בצק פריך עדין ולא מתוק מדי, מילוי קרמי וסידור של פירות מלמעלה. חייבת לציין שהטעם עלה על כל הציפיות ואני מאוד מרוצה מההברקה שלי. אפשר להגיד שאני עוד לא יודעת איפה אנחנו בחג, אבל אופציה לקינוח כבר יש...


מצרכים:
לבצק:
260 גר' קמח רגיל
100 גר' חמאה קרה, חתוכה לקוביות קטנות
100 ג' סוכר
2 כפות חלב קר
1/4 כפית גרידת לימון
קמצוץ מלח
למילוי:
250 מ"ל שמנת מתוקה
4 כפות גדושות אינסטנט פודינג וניל
1/2 כוס חלב
1/4 כפית גרידת לימון
2 - 3 כפות דבש
6 - 8 תאנים פרוסות
הכנה:
לערבב את הקמח עם הסוכר, מלח וגרידת לימון. להוסיף את החלב. לחתוך את החמאה הקרה לקוביות קטנות ולהוסיף לבצק, לעבד בפולסים במעבד מזון מצויד בסכין פלסטיק / מתכת.
למרוח את תחתית התבנית ודפנותיה בחמאה. לסדר את הבצק בתבנית ולשטח - גם ליצור דפנות. למרוח את הדבש מעל הקלתית.
להקציף יחד את השמנת, הפודינג, הסוכר וגרידת הלימון. לסדר מעל קלתית הבצק. להניח מעל פרוסות תאנים.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 185 מעלות ב-35 דקות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה