יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

סלט חצילים וגבינה בולגרית עם קרוטונים




סלט שמבוסס על ירק שאני מאוד מאוד אוהבת - חצילים. ומי אמר שסלט חייב להיות מאכל דיאטטי לימי הקיץ החמים?.. אני, כשמסתכלת על הבגד ים מלפני כמה שנים וכמה לידות ומחליטה (שוב) את ההחלטה הגורלית - זה אני או הוא (הכוונה לבגד ים...). אבל הקיץ עוד רחוק מאיתנו. אז בינתיים אפשר להתפנק על סלט טעים שלא בדיוק חוסך בקלוריות.
יש לי חברה שאומרת - כל דבר שאוכלים עם חסה זה מרזה. בא לך עוגת שוקולד טובה? תאכלי קודם עלה של חסה, זה מבטל את הקלוריות של העוגה... אז קראתי למאכל הטעים הזה סלט וככה אפשר לקחת גם תוספת :) ואם יותר ברצינות, במתכונים של חצילים מטוגנים בשמן (ובמקור כאן החצילים טוגנו) אני תמיד אופה את החציל בתנור בגריל במקום. חוסך גם בקלוריות של הטיגון וגם הרבה פחות טרחה. והטעם - לדעתי אפילו יותר טעים (או שזה רק השכנוע העצמי... לטובת הקיץ ובגד ים)




מצרכים:
1 חציל גדול
כרבע כוס שמן זית וכפית של מלח גס - לצליית החצילים
1 פיתה חתוכה לקרעים או שתי פרוסות לחם חתוכות (עדיף הסוף הקשה של הלחם) או 1/2 כוס קרוטונים מוכנים
100 גר` גבינה בולגרית, חתוכה לקוביות
1 כוס עגבניות שרי חצויות או 2 עגבניות גדולות חתוכות (שמתי גם וגם, שיהיה מעניין)
1/2 כוס זיתים מגולענים
פטרוזיליה
פלפל חריף חתוך קטן - לאוהבי החריף, אני פחות אוהבת חריף, שמתי דוגמית מהפלפל בשביל להדגיש את הטעם
לרוטב -
3 כפות שמן זית
מיץ מלימון אחד
2 שיני שום כתוש
מלח ופלפל שחור גרוס לפי טעם
הכנה:
חותכים את החצילים לקוביות בגודל 1.5 ס"מ. מעבירים לתבנית, מפזרים מלמעלה שמן זית ומלח גס, מערבבים עם ידיים כדי שכל חתיכות החציל יכוסו בשמן. מכניסים את התבנית לתנור מחומם מראש ל-210 מעלות לכ-20-25 דקות.
מחממים קצת שמן זית במחבת ומטגנים את קוביות הלחם או הפיתה עד שהן מזהיבות מכל הצדדים - גם את זה בוודאי אפשר לעשות בתנור בגריל, וככה גם אעשה בפעם הבאה...
שמים בקערה את החצילים, הגבינה, העגבניות, הזיתים, הפטרוזיליה והקרוטונים ומערבבים בעדינות.
מערבבים בקערית את כל מרכיבי הרוטב ויוצקים על הסלט.
המלצה - לשמור במקרר כשעתיים עד להגשה למיזוג הטעמים. למרות שלרעבים שבינינו זה טעים גם אם מגישים במיידי :)
מקור להשראה - אביגיל מייזליק, מאכלים חלביים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה