יום שני, 30 בספטמבר 2013

לחמם את התנורים!

כמות העוגיות שהכנתי השבוע.... משלוח מנות לגן ולבתי ספר (מקווה שאוזני המן שכל כך השקעתי בהם לא יתפוררו לחלוטין בדרך אל החיילים). בוודאי חייבים להביא גם לעבודה (במקרה זה אפשר לוותר על האריזה) ולא לשכוח גם את המשפחה. מזל שאני לא מכירה אף אחד מהשכנים, "שלום שלום" מנומס במעלית בעשרה לשמונה בבוקר לא נחשב, אחרת לא הייתי יוצאת מזה...
החמאה והסוכר זרמו חופשי, הרי קמח לבן פידרו את המטבח ואני נהניתי מכל רגע. אפילו שהשעה שתיים עשרה וחצי בלילה וריח העוגיות מהתנור מפריע לילדים בשנתם. בוודאי חלמו שאמא שלהם פתחה קונדיטוריה... בעצם, רגע, זה כבר חלום שלי...
עוגיות פריכות עדינות
עוגיות עדינות ופשוט מדהימות בטעם חמאה-לימון שאני מכורה לו...

מצרכים:
3 כוסות קמח
1 כוס קורנפלור
1 שקית אבקת אפיה
1 כוס סוכר
2 ביצים
2 כפות ברנדי
2 כפות מיץ לימון
1 כף קליפת לימון מוגררת
קורט מלח
200 גר` חמאה קרה
הכנה:
לחתוך את החמאה לחתיכות. להכניס את כל החומרים (כולל חמאה) לקערת המיקסר וללוש לקבלת בצק רך וחלק. אם הבצק נדבק לידיים, להוסיף עוד מעט קמח.
לרדד את הבצק על משטח מקומח לעלה בעובי של כחצי ס"מ. לקרוץ עוגיות בכוס או בחותכנים לעוגיות. להניח את העוגיות בתבנית אפיה מרופדת בנייר אפיה במרחק כס"מ זו מזו.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 180 מעלות כ-15 דקות. העוגיות המוכנות מזהיבות מעט.
מקור: נירה שויאר, עוגות לכל עת (הספר הכי מיוחד בספריית הבישול שלי. ירושה מחמותי וכתמי שמן מסמנים בו את המתכונים הכי טובים. בעמוד עם מתכון זה יש אותן הכי הרבה...)
עוגיות פשוטות לתה
עוגיות פשוטות ומהירות הכנה ממצרכים הכי זמינים. הכמות היוצאת היא אדירה, תצטרכו עזרה בחיסול - ובעבודה רק יגידו לכם תודה...

מצרכים:
1 ק"ג קמח
6 ביצים, מופרדות
1 כוס סוכר
1 כוס שמן
2 שקיות סוכר וניל
2 שקיות אבקת אפיה
לקישוט - בוטנים / פיסטוקים קלופים / סוכריות צבעוניות לזרייה - וזה הרגע לקרוא לילדים לעזרה
הכנה:
להקציף את חלבוני הביצים, הסוכר וסוכר הווניל עד לקבלת קצף יציב. להוסיף את החלמונים תוך כדי הקצפה, ואחר כך את השמן ולהמשיך להקציף עוד כ-3 דקות, לקבלת מרקם אחיד.
להוסיף את הקמח ואבקת האפיה בהדרגה. ללוש היטב לקבלת בצק אחיד, גמיש ודביק מעט. להניח בצד למשך כ-20 דקות.
לקרוץ חתיכה קטנה מהבצק (ללא כל צורה מוגדרת) ולהניח אותה בתבנית מרופדת בנייר אפיה. לנעוץ בוטן או פיסטוק במרכז העוגיה או לפזר סוכריות לקישוט. להשאיר מרווחים בין העוגיות.
לאפות בתנור שחומם מראש לחום של 150 מעלות כ-20 דקות, עד לקבלת צבע זהוב ומרקם יציב.
מקור: רחל קינן, העוגיות המרוקאיות של אמא (ומכל מתכון בספר זה אפשר להכין כמות עוגיות שתספיק לגדוד שלם... וזה בערך מה שעשיתי...)


חג שמח :) איזה כיף, הילדים מתחפשים מחר!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה