יום שבת, 21 בספטמבר 2013

עוף ותפוח אדמה בתנור עם רוטב תפוזים


אני שונאת לקפל בגדים. נראה לי שלכל אחת יש איזו עבודת בית שהיא שנואה במיוחד. אז אצלי זה קיפול בגדים וסידור ארונות. עכשיו למזלי יש לתינוקת שלי מטפלת שגם מקפלת לנו את כל הכביסות. בדרך כלל הכביסה הייתה נערמת בכורסא בסלון, מגיעה לגובה שלא היה מבייש שום מטפס הרים רציני... אני מסתכלת על הכביסה, היא מסתכלת עליי בחזרה והכל נגמר במבטים עוינים... מה הבעיה - אומרות לי חברות, תקפלי בזמן שאת רואה טלויזיה. הבעיה שאני לא רואה טלויזיה, מה עושים?.. נראה לי שרק בשביל קיפולי כביסה אני אמשיך עם המטפלת שלנו לעוד שנה... מצד שני, אני אוהבת לבשל ולבלות שעות ארוכות במטבח ובזמנו, בתחילת חיי הנישואין שלי אפילו הגעתי להסכם מאוד נוח עם חמותי ז"ל - היא הייתה באה אליי פעם בכמה ימים לקפל כביסה, אני מבשלת עבורה, כי היא לא אהבה לבשל...
אז סיפרתי לדודה של בעלי שאני מבשלת אוכל לשבת לכל המשפחה המורחבת, והיא, ממרום שנותיה ובישוליה הנהדרים (באמת נהדרים, בלי ציניות הפעם :)) ענתה לי בזלזול משהו כלפי הכלה הצעירה - "מה את כבר מבשלת, עוף ותפוח אדמה בתנור?". נפגעתי נורא ועניתי שגם עוף בתנור צריך לדעת להכין כמו שצריך. "מה קרה, נעלבת? לא לזה התכוונתי, פשוט כי עוף ותפוח אדמה בתנור זה הכי פשוט להכין..."
בואו נסבך טיפה (אבל רק טיפה!) את המתכון הפשוט והידוע של עוף עם תפוח אדמה בתנור. מה שיוצא - פשוט מעדן אמיתי וגם עם היתרונות של בישול בתנור - שמנו בתבנית ושכחנו. עכשיו יש לי זמן ל... מי אמר לקפל כביסה?!?!
מצרכים:
עוף מפורק או כרעיים
6-7 תפו"א בגודל בינוני
1 כוס מרק עוף (מאבקה)
2 תפוזים
2 כפות מיץ לימון
1 כף דבש
5 כפות שמן זית
4 שיני שום
תיבול - מלח, פלפל שחור גרוס, 1 כפית פפריקה אדומה מתוקה, רבע כפית פפריקה אדומה חריפה, מעט ג'ינג'ר
הכנה:
לקלף את התפוזים. תפוז אחד לחתוך לפרוסות. את התפוז השני לטחון במעבד מזון יחד עם שום, מרק עוף מיץ לימון, דבש, ושמן זית. להוסיף את התבלינים לרוטב ולערבב היטב.
לחתוך תפו"א לחתיכות קטנות. לשים בתבנית יחד עם העוף והתפוז הפרוס. לשפוך את הרוטב מעל.
לכסות היטב עם נייר כסף, להעביר לתנור מחומם מראש לחום של 180 מעלות לכ-35 דקות. להוריד נייר כסף, להעלות את החום ל-200 מעלות ולאפות בתנור להשחמה כ-25 דקות נוספות (אני אוהבת קצת שרוף - רואים לפי התמונה...), לבדוק מוכנות לפי תפו"א.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה