יום שלישי, 17 בספטמבר 2013

יום הולדת אחד ושתי עוגות

כמעט חודשיים אחרי הגעתי לכתוב על עוגות יום ההולדת האחרון שחגגנו לגילעד שלנו בן חמש. יום הולדת יש רק פעם בשנה. אבל מי אמר שצריך לחגוג רק פעם אחת? השנה חגגנו לגילעד יום הולדת ארבעה פעמים. כנראה הייתי צריכה את את זה, חגיגה, שמחה ואושר של ילדים סביבי אחרי מה שעברנו בתקופה האחרונה...
אז איך חגגנו? ביום ההולדת עצמו חגגנו בהרכב מצומצם בבית קפה במיטב המסורת של גלידה עם שמונת אלפים כדורים והר של קצפת מלמעלה. וזיקוקים בוודאי. אחר כך ביום שישי עשינו מפגש משפחתי רחב. בשבת חגגנו יום הולדת לחברים של גילעד בבית - הזמנו 11 ילדים ובעלי ואני הפעלנו אותם שלוש שעות וחצי. היה מאתגר וכיף לא נורמלי. עשינו להם הצגה, שעור יצירה, אכלנו, שרנו שירים וסיפרנו סיפורים. התחלתי לחשוב על הסבה מקצועית... וברצינות - כבר כמה הורים שאלו אותי אם אנחנו עושים הפעלות לימי הולדת :) אחר כך באיחור של חודש וקצת חגגנו גם בגן. בכיף, כמה שיותר חגיגות.
ובוודאי שאין, אין אין חגיגה בלי בלי בלי עוגת שוקולד טעימה. להשקיע בקישוט עוגות אין לי זמן, סבלנות או כשרון. אז קוקוס צבוע זאת האופציה השפויה והידידותית ביותר למשתמש (ולא למקצוען). ליום הולדת בבית גילעד ביקש עוגת ספארי וליום הולדת בגן - עוגת רכבת. אבל הילד איתו חגגנו (מרגיזה אותי מסורת של גנים לחגוג לכמה ילדים ביחד אבל אין מה לעשות כנראה...) רצה מאוד עוגת כדורגל וגילעד החליט להתפשר, במיוחד שכדורגל גם הייתה האופציה השנייה שלו. גיסתי (תודה :)) ציידה אותי בשלוש שקיות קוקוס - לבן, כחול וירוק. וזה מה יצא, וגם קולאז` נחמד בפוטושופ.
שתי העוגות פשוטות מאוד וטעימות מאוד. לא יבשות, כי אני לא אוהבת עוגות יבשות, ממוצרים זמינים וכדי להכין אותן אפילו לא צריך להוציא מיקסר. שוקולדיות ובקיצור - כל מה שעוגות יום הולדת צריכות להיות. 
עוגה כושית שוקולית (ספארי) 



מצרכים: (מתאים לתבנית עגולה בקוטר 24-26)
לבצק -
5 ביצים
3/4 כוס סוכר (לבן או חום לפי העדפה)
1/2 כוס שמן (אפשר 1/2 כוס חמאה מומסת במקום)
1 כף אבקת קפה נמס
1 כוס אבקת שוקולית
1/2 + 1 כוס קמח
1/2 + 1 שקית אבקת אפיה (15 גר`)
2 שקיות סוכר וניל
1 כוס נוזלים (מים, חלב, יין, שמנת מתוקה...)
לציפוי -
4 כפות אבקת קקאו
6 כפות סוכר
6 כפות מים (או 5 כפות מים + כף ברנדי)
50 גר` חמאה או מרגרינה
תבנית 26 ס"מ או מלבנית 20 * 30
הכנה:
לערבב בקערה את כל המצרכים לבצק. להעביר לתבנית. תנור מחומם מראש ל-170 מעלות, זמן אפיה 35 דקות.
בינתיים מכינים את הציפוי:
להמיס את כל החומרים של הציפוי בסיר קטן או במיקרו, לערבב היטב.
מצפים בציפוי חם את העוגה כשגם העוגה עדיין חמה.






לעוגה השנייה הייתי צריכה תבנית ענקית, להביא לגן. לקחתי את כל המצרכים כפול שלוש. 32 ילדים אכלו ונהנו ועדיין נשאר קצת.
במהלך ההכנה קרה לי קטע משעשע, בטעות הכנסתי את עוגה לתנור שחיממתי ל..... 220 מעלות. רק אחרי חמש דקות שמתי לב והורדתי את החום. בהתחלה רציתי לזרוק את העוגה, חשבתי שתצא יבשה מדי. כשהייתה מוכנה כרסמתי קצת בצדדים איפה שלא רואים בשביל לבדוק, ומשום מה (ולמרות הכל) העוגה עדיין הייתה טעימה מאוד ולא יבשה בכלל. מסקנה - מתכון טוב אפילו בן אדם עייף מאוד (אפיתי בשתיים עשרה בלילה אחרי יום עבודה עמוס...) לא יכול להרוס. אבל בכל זאת מומלץ להיצמד להוראות המתכון :)
עוגת כושית קקאו (כדורגל)



מצרכים: (לתבנית קטנה 20-22 ס"מ - ל"עוגת גן" בתבנית ענקית להכפיל את הכמויות בשלוש)
לבצק -
יבשים:
1 כוס קמח
1 שקית אבקת אפיה
1 כוס סוכר
קמצוץ מלח
2 כפות גדושות אבקת קקאו
נוזלים:
1 שמנת או יוגורט או ריוויון (200 מ"ל)
1 ביצה
1 כף חמאה מומסת
לציפוי -
3 כפות סוכר
3 כפות אבקת קקאו
2 כפות שמנת
50 גר` חמאה
הכנה:
לערבב בקערה את כל החומרים היבשים. להוסיף את הנוזלים, לערבב ולהעביר לתבנית. תנור מחומם מראש ל-170 מעלות כ-35 דקות.
בינתיים להכין את הציפוי - לחמם באש קטנה סוכר, קקאו ושמנת תוך ערבוב מתמיד, להוסיף את החמאה, לערבב עד שחמאה תימס ולהוריד מהאש.
מצפים את העוגה החמה בציפוי חם.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה