יום חמישי, 26 בספטמבר 2013

יש יום הולדת לגילעד


יש יום הולדת לגילעד - היה, יותר נכון. לפני למעלה מחודש הנסיך שלי חגג יום הולדת שש. מרגש אותי לחשוב שהבלוג שלי הופך להיות בדיוק מה שתכננתי שיהיה - מעבר למחברת המתכונים שלי גם סוג של יומן. עכשיו ישבתי וקראתי איך לפני שנה בדיוק חגגנו לנסיך יום הולדת חמש והנה חלפה לה שנה - במהירות הבזק, יש לציין.
בעידן שבו עבור כל חגיגת יום הולדת מזמינים מפעיל ועולם, בר מצווה הופכת להפקה וחתונה - לטקס אוסקר, במהלכו הכלה מחליפה לפחות שלוש שמלות - התברר שילדים דווקא נהנו מאוד מההפעלה שעשינו להם באמצע הסלון הביתי שלנו. המחמאה הכי גדולה הייתה - שהילדים לא רצו ללכת כשיום ההולדת הסתיים ויום למחרת קיבלתי טלפונים מההורים שסיפרו עד כמה הילדים נהנו... וגם אנחנו נהננו מאוד מהחגיגה. אה, וגם חסכנו כאלפיים שקלים על מפעיל שירקיד את הילדים לצלילי "איפה, איפה, איפה העוגה".
גם שנה שעברה וגם השנה, כשהזמנתי את הילדים וסיפרתי להוריהם שאנחנו אחראים על ההפעלה, קיבלתי תגובות מופתעות של "איזה אומץ!". שום אומץ. אין שום סיבה שליצן עם מערכת הגברה יכול לעשות את זה ואני לא. תכנון מדויק מראש (התכוננתי כמו למבצע צבאי - חישבתי מראש זמן לכל פעילות על הדקות והכל פשוט תקתק) וספונג'ה בסיום החגיגה - והיה ממש כיף.
על הנושא למסיבה התחלתי לחשוב כבר חודש מראש. הצעתי לגילעד לבחירה - נושא של חנוכה או נושא שוקולד. גילעד מיד בחר חנוכה אך אני הצלחתי לשכנע אותו על נושא השוקולד... הדפסתי דפי צביעה שונים בנושא השוקולד והילדים צבעו אותם עד שכולם התאספו. אחר כך כולם קיבלו כרטיסי ברכה, אותם קישטו בצבעים ונצנצים שונים והכינו ברכות לאמא ואבא - כל ברכה הכנסנו למעטפה יחד עם חפיסת שוקולד - מתנה להורים. אחרי היצירה עשינו כמה סיבובים של בינגו שוקולד - עם מטבעות שוקולד, ומי שניצח - כפרס קיבל את המטבעות שאיתן שיחק. ואחר כך כולם בנו את הבית של עמי ותמי - אני אפיתי עוגת ביסקוויט פשוטה בתבנית גדולה, חתכתי אותה לריבועים שווים וחילקתי לכל ילד. הם מרחו על העוגה ממרח שוקולד וקישטו עם סוכריות, מרשמלו, וופלים וכו', ובעיקר אכלו את ממתקים. גם את הבית של עמי ותמי ילדים לקחו איתם הביתה. מקווה שכולם גם צחצחו שיניים לאחר הפעילות... היה לנו כיף נורא ואפילו עם טעם של עוד. באותו הערב גילעד כבר התחיל לתכנן את יום ההולדת הבא שלו ואמר שהפעם הוא לא מוותר על נושא החנוכה. אמרתי שנחשוב על זה...
ובוודאי שאין חגיגה בלי עוגה, ואין הפעלה בנושא של שוקולד בלי עוגת שוקולד טובה. הנה עוד עוגת שוקולד יום הולדת לאוסף. יספיק עד 120 :)
קצת תמונות - ותסלחו לי על האיכות, צולם בתנאי שדה...
גילעד עם הבית של עמי ותמי שהוא בנה - עשה מפלסים, גג וארובה, וגם חניה ומכוניות מרשמלו למטה. נראה לי יש פה עתיד באדריכלות...

עוגת יום הולדת ויצירות עמי ותמי ברקע

מזל טוב לגילעד שלנו ♥♥

עוגת שוקולד כושית
מצרכים:
1 ו-1/2 כוסות קמח
1 ו-1/2 כפיות אבקת אפייה
3/4 כוס שמן
1 ו-1/2 כוסות סוכר
3 ביצים
1/2 כוס קקאו
1 ו-1/2 כוסות מים רותחים
1/2 כפית אבקת סודה לשתייה
50 גר' שוקולד מריר מומס

ציפוי הקרם:
5 כפות מים
5 כפות סוכר
2 כפות קקאו
50 גרם חמאה
50 גר' שוקולד מריר

ההכנה:
בקערת המיקסר לערבב את כל החומרים מלבד הסודה והמים הרותחים, עד לקבלת תערובת אחידה. להוסיף את המים והסודה ולהעביר לתבנית אפייה.

לאפות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות כ-40 דקות.
להכנת הקרם: להמיס במיקרו את כל המצרכים לקרם. לערבב להמסה מלאה ולשפוך על העוגה המצוננת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה