יום שני, 23 בספטמבר 2013

עוגת שיש בננה - שוקולד


מכירים את המצב - מרוב עצים לא רואים את היער?... מרוב ספרי בישול ואתרי בישול מצאתי את עצמי מול אלף מתכונים ש"בא לי" אבל לא מצליחה לעצור על משהו ספציפי... השעון מתקתק, צריך להכין גם ארוחת ערב לשבת. נכון שאם אין לחם אז נאכל עוגות, אבל אי אפשר להגיד שאם אין ארוחה אז נאכל עוגה (וחבל...). אגב, מרי אנטואנט לא באמת אמרה את המשפט, האמירה המפורסמת "הודבקה" לה באחד הפמפלטים הסרקסטיים של התקופה כדי להראות עד כמה היא מרוחקת מהעם... חזרה למטבחנו. אז אני בלחץ זמן, מסתכלת במקרה על סלסלת הפירות בסלון ומגלה כמה בננות שזקוקות להצלה מהירה. קצת אימפרוביזציה - כי אני לא יכולה בלי, זה הכיף שלי במטבח, ונולדת לי עוגה ביתית וטעימה.
מצרכים (לשתי תבניות אינגליש קייק ח"פ):
3 בננות בשלות - למעוך עם המזלג
2 כוסות קמח + חצי שקית א. אפיה
2 ביצים
1/3 כוס סוכר חום
1/2 כוס שמן
1/2 כוס חלב
50 גר' שוקולד מריר
2 כפות ממרח שוקולד
הכנה:
לערבב את הבננות עם הסוכר, החלב, השמן והביצים. להוסיף את הקמח ואת אבקת האפיה ולערבב לתערובת אחידה. להעביר לתבניות אינגליש קייק.
להמיס את השוקולד במיקרו ולערבב עם הממרח שוקולד (אפשר בוודאי להסתפק רק בממרח שוקולד, אני רציתי להוסיף קצת אחוזי קקאו :)). לשים פס שוקולד מעל העוגות ו"לשייש" - לעשות כמה סיבובים עם כף.
לאפות בתנור מחומם מראש ל-180 מעלות כ-35 דקות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה