יום שני, 30 בספטמבר 2013

המתוק בסדר

כמה שאני אוהבת לארח, להרכיב את התפריט, לחשוב על שילובי המנות, לבשל ללא הפסקה מהבוקר ועד שהאורחים באים, לדאוג שאין מספיק אוכל ואח"כ לדאוג שכל מה שנשאר - יספיק לשבוע לגדוד ואין מקום במקרר. את התפריט אני בדרך כלל מרכיבה בדקות ספורות, חצי ממנו - ממנות מוכרות ואהובות וחצי - ממנות חדשות שרוצה לנסות ואורחים שלי הם שפני ניסיון מצויינים. ואז מגיע רגע השיא. הקינוח. יום אחרי יום והרשת מוצפת בהצעות מפתות מכל מיני סוגים וכל פעם אני מחליטה על קינוח אחר וגם את זה בא לי לנסות וגם את זה, ובעלי שוב מזכיר לי שאין מי שיוכל שלוש עוגות אחרי ארוחה גדולה. אבל פשוט בא לי לנסות הכל.... ולחשוב שרק לפני כמה שנים הייתי בטוחה ששיא הכשל"פ ליד כוס התה שלי - זה עוגיות בוטנים...
את הקינוח הבא פשוט חייבים להכין בשביל להאמין. טעים ברמות בלתי סבירות, מראה מתוחכם ומרשים ו- חשוב מאוד! גם קל מאוד להכנה. אפשר להכין את הקינוח מראש ולהקפיא (להוציא מהמקפיא כ-10 דקות לפני ההגשה על מנת לא לשבור את הסכין בפריסה...). ואפילו ללא אפיה, שזה גם חשוב כי אז התנור לפני האירוח פנוי לטפל במנות אחרות. רק חבל שאין לדבר הזה מספר הקלוריות של חסה... דיאטה אחרי החגים.
הייתה לי התלבטות קטנה לגבי הפיסטוקים. הם מלוחים. נכון שלכל עוגת שוקולד אני מוסיפה טיפה מלח, מה שמדגיש את הטעמים, אבל כאן המלח של הפיצוחים היה דומיננטי מדי לטעמי. אך בגלל ששזה מתכון של קרין גורן, שהספרים שלה מכוסים אצלי בהכי הרבה כתמים, ואני סומכת עליה בעיניים עצומות אז ניסיתי בדיוק כמו במתכון... וזה אלוהי. המליחות של הפיצוחים שוברת את המתוק של הקינוח והפיצוחים הקשים יוצרים ניגוד למרקם העדין... רגע, אני נשמעת פתאום כמו אייל שני...
שימו לב, אמנם המתכון מאוד פשוט, אך נדרש זמן הקפאה בין שכבה לשכבה. אפשר להכין את הקינוח בשלוש או בחמש שכבות.
פאדג` פסים (להכנה בתבנית אינדליש קייק אחת)

לשכבת שוקולד:
180 גר` נוטלה
220 גר` שוקולד מריר קצוץ
לשכבת פאדג` שוקולד לבן ופיסטוקים:
200 גר` שוקולד לבן קצוץ
1 שפורפרת חלב מרוכז ממותק (200 גר`)
50 גר` חמאה
1 כוס פיסטוקים קלופים וקלויים
הכנה:
הכנת שכבת השוקולד:
להמיס את השוקולד עם הנוטלה במיקרוגל ולערבב היטב.
לצקת מחצית מן התערובת לתבנית אינגליש קייק (מומלץ חד פעמית, או לרפד תבנית רגילה בניילון נצמד על מנת לאפשר את החילוץ של הקינוח מתוכה). להקפיא להתייצבות כ-20 דקות
הכנת שכבת פאדג` שוקולד לבן ופיסטוקים:
להמיס שוקולד לבן וחלב מרוכז במיקרוגל. להוסיף חמאה ולערבב עד שהיא נמסה. לערבב פנימה פיסטוקים.
לצקת את התערובת על שכבת השוקולד שהתייצבה במקפיא. להקפיא שוב להתייצבות כ-20 דקות.
לסיום ההרכבה:
לחמם מעט את יתרת התערובת של השוקולד המריר ולצקת אותה על שכבת השוקולד לבן והפיסטוקים.
לשמור במקרר עד ההגשה (מינימום 40 דקות). לפרוס לפרוסות דקות בעזרת סכין חד ולהגיש מיד. ניתן גם להקפיא, מומלץ להוציא כ-10-15 דקות מראש לפני הפריסה.

מקור: קרין גורן, מתוך האוצר של "על השולחן"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה